| Forfatter |
|
Jesper001 Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 326
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Er der nogen der kan fortælle mig hvad en stjerne-forbindelse er set i hi-fi sammenhæng?
Jeg er selv elektriker. Og med en stjerne-forbindelse i f.eks en motor, betyder det at hver spole har hver deres fase og den anden ende af alle spolerne er forbundet sammen og selv dannet et kunstigt nulpunkt. Men dette lader sig ikke gøre med ens hi-fi hvis man da ikke ønsker at brænde noget af! 
Så hvad menes der med en stjerne-forbindelse i hi-fi sammenhæng?
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har heller aldrig hørt om det i den sammenhæng! Mystisk...
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det betyder at alle dine apparater er tilsluttet den samme stikkontakt. Man benytter så en stor stikdåse, med f.eks. 5 stk. 230 V udtag, og tilslutter alt til den.
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det er en betegnelse for en type stelforbindelse internt i apparaterne, evt. på print, hvor alle stelforbindelserne samles i et punkt (stjernen), der så evt. forbindes til chassis.
Fordelen er at der ikke opstår spændingsforskelle imellem forskellige stelsteder, da alle signaler referere til samme punkt.
Problemet med den er at den virker fint ved LF signaler, men mindre godt ved HF. Her benytter man i steden stelplaner. __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
KimG Forum Bruger