| Sendt: 02 Maj 2005 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har fulgt dette forum i et lang stykke tid og nu synes jeg det er på tide at skrive mit første indlæg:
Jeg skal bygge et helt nyt hus. Og i dette hus skal der selvfølgelig være en hjemmebio. 
Jeg er selv med til at designe huset, derfor kan hjemmebiografen blive præcis som jeg vil have den. Dette er selvfølgelig en dejlig ting, men samtidig åbner det op for en masse spørgsmål. Jeg håber at denne tråd kan hjælpe mig med at lave en helt fantastisk hjemmebio som jeg er villig til at bruge en del resourcer på. 
I første omgang vil jeg forsøge ikke at koncentrere mig alt for meget om selve det udstyr jeg skal bruge, da huset sikkert først er klar til at flytte ind i om et halvt til et helt år. Det skal jo lige bygges. Til den tid er projektorer og andet udstyr sikkert anderledes end i dag.
Nå, men det som jeg håber i kan hjælpe mig med i første omgang er følgende: Hvor stort skal jeg bygge rummet? Er der nogen fordel i specielle former? Hvordan skal gulvet være for at være optimalt? Loftet? Hvad med strøm? Hvor mange forskellige strømgrupper skal der bruges? Hvilket materiale til vægge? Osv, osv. Jeg synes at hjemmebioen skal bygges til at underholde ca. 10 mennesker.
Jeg håber I synes det ville være lidt sjovt at hjælpe, da der sikkert kan komme mange gode diskutioner ud af dette. Dette er jeres mulighed for at bygge en hjemmebio HELT fra bunden! Ikke bare fylde et rum ud. 
Jeg er åben for alle forslag. 
Med venlig hilsen
Morten M.
|