Emne: NAD 2400PE ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 19 November 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den spiller godt nok, men den skal ikke yde ret meget (alså alt for lidt) inden den begynder at blinke i overload, kan også se at den ikke helt magter enhederne når den spiller der, og den er næsten kold selvom den står tændt længe og der bliver spillet på den, og det er ikke lige det ry en NAD 2400, de plejer at blive meget varme bare de står tændt.
overload lampen på NAD´en blinker når forstærkeren begynder at skulle afgive flere watt end den har, og her er tale om måske 30-40w inden den blinker, min NAD 3240 på 2*40watt spiller kraftigere, og det skal den jo ikke, da jeg har en NAD 3400 hvor effektdelen er identisk med NAD 2400, og den er væsentligt kraftigere end NAD 3240.
Er det det her min NAD 2400 fejler.
::Fundet på Nettet ::
Det lyder lidt som om din bias (tomgangsstrøm) er justeret forkert. I langt de fleste forstærkere er den - trods ihærdige forsøg på at kompensere for det - temperaturafhængig. Typisk ender du i en situation, hvor bias stiger lidt, når forstærkeren bliver lun. Er bias for lav, har udgangs-trinet ikke ordentlig "fat" i dine højttalere (klasse b/c drift), og dette kan måske give den brummende lyd af ensrettet 50Hz lysnet-spænding. Er den dominerende høj, eller er brumme lyden "i baggrunden __________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan jo ikke vurdere hvor højt du skal spille for at den lyser, men jeg har haft en NAD 3300'er (2x60 W), også fra Monitor serien, og den blinkede også lystigt fra overload når man spillede højt. Jeg skiftede den ud med en NAD 7240PE, der virkede til at være meget kraftigere, på trods af sine 2x40 W.
Men derfor kan det jo godt være at din er defekt, hvis du mener det den gør er unormalt. Du har jo "lidt" erfaring med en del NAD modeller
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.....
Har den nogensinde været varmere mens du har haft den? Det med tomgangen kunne forklare den manglende varmeudvilkling, men det virker virker bare ikke særlig sandsynligt at det skulle ændre sig.
Selv med meget lav tomgang bør den ikke have problemer med at spytte watt ud. Prøv at rense den (samtlige potmeter og multistik), og man kunne også spørge selv om der er nogen fremtid at bruge penge på en servicemanual og få tomgangen op ?
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Jokerman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 412
|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har umiddelbart læst et eller andet sted at det kunne være en god ide at efter spænde udgangstransistorende til køleprofilen på de gamle. Men det har du jo sikkert testet. mvh Mikael
__________________ ---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradman skrev:
|
Hej.....
Har den nogensinde været varmere mens du har haft den? Det med tomgangen kunne forklare den manglende varmeudvilkling, men det virker virker bare ikke særlig sandsynligt at det skulle ændre sig.
Selv med meget lav tomgang bør den ikke have problemer med at spytte watt ud. Prøv at rense den (samtlige potmeter og multistik), og man kunne også spørge selv om der er nogen fremtid at bruge penge på en servicemanual og få tomgangen op ?
Mvh
|
|
|
Den har faktisk aldrig været varm, jeg købte den brugt og var meget stolt af den da man skulle tro den lige kom som ny fra butikken, men den er underlig.
Men det kunne jo være at den altid har været sådan fra ny af, ham jeg købte den af havde den fra ny, og vi snakkede lidt om den og hans musik, og kunne forstå at han ikke var til høj musik, så måske har den altid haft denne felj uden at han har opdaget det, og derved kunne den jo godt være justeret forkert fra fabrikken af.
De NAD 2400/3400 jeg har haft fat i bliver særdeles varme bare ved at stå tændte og spille stille og roligt radio, spiller du godt til et øjeblik så har en 2400/3400 meget nemt og meget hurtigt ved at blive varme. __________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
Jeg kan jo ikke vurdere hvor højt du skal spille for at den lyser, men jeg har haft en NAD 3300'er (2x60 W), også fra Monitor serien, og den blinkede også lystigt fra overload når man spillede højt. Jeg skiftede den ud med en NAD 7240PE, der virkede til at være meget kraftigere, på trods af sine 2x40 W.
Men derfor kan det jo godt være at din er defekt, hvis du mener det den gør er unormalt. Du har jo "lidt" erfaring med en del NAD modeller
|
|
|
Hej,
Der er et eller andet med den, den NAD 3400 som jeg har spiller meget kraftigere og overbevisende end min NAD 2400, og det er samme effektdel der sidder i en NAD 3400.
ps. Ham anders hedder han mener jeg´, han er ikke nem at vride sin gamle 7155 fra, hvad kan vi lokke ham med. , det er ikke så længe siden jeg sendte ham en mail igen, og vi fik en større ordudveksling. __________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jokerman skrev:
Har umiddelbart læst et eller andet sted at det kunne være en god ide at efter spænde udgangstransistorende til køleprofilen på de gamle. Men det har du jo sikkert testet.
mvh Mikael
|
|
|
Det har jeg ikke prøvet, det vil jeg gøre.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|