| Forfatter |
|
mad_max Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er på udkig efter en Yamaha RXV 1700 eller en Onkyo TX-SR705 surround reciever men ved ikke helt hvilken jeg skal vælge. Primært er det lyden der skal være i top. Ekstra funktioner og ind/udgange er ikke så vigtigt. Jeg har lige nu en yamaha DSP-A2 som fra den tid var en super forstærker til surround. Jeg er helt vild med yamaha's surroundprocessor lyd. Men har ikke fulgt med de sidste mange år. Så lidt input vil jeg gerne have.
På forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 07:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Max
Jeg vil helt klart vælge 705!.
Den har de nyeste HD-dekoder, den lyder rigtig godt (det bygger jeg ikke kun min egen konklusion af. men også andres)!...Den lyder både rigtig fedt i Stereo og i Surround!..Så jeg vil helt klart vælge Onkyo'en!...
mvh Zirio
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mad_max Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har altid haft en svaghed for Yamaha's DSP chip. Syntes det lyder skide godt og har ikke rigtig mulighed for at høre nogen af dem.
|
| Til top |
|
| |
Anzelz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 30 September 2007 kl. 04:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved godt at det er en underlig ting, at skulle basere valg af receiver på, for det siger ikke noget om maskinens lyd, men når jeg er i tvivl om den ene eller anden forstærker, så vælger jeg altid den, som vejer mest. Synes, at det siger noget om byggekvaliteten og evt. trafoens størrelse. Så i dette tilfælde ville jeg vælge Yamaha'en, som vejer ca. 1 kg. mere end Onkyo'en.
Nogle andre faktorer er, at Yamaha'en er meget pænere at se på, IMO. Og så er dens fj.betj. meget bedre end Onkyo'ens, både teknisk og designmæssigt set. __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 30 September 2007 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Hvad er det du godt kan li' ved Yamahaens dsp; alle de der lydfelter, eller afkodning af ss-signalerne? Jeg har selv haft en rxv-2095 (tror jeg den hed) og det endte med at alle de smarte lydpåvirkninger blev slået fra. I hverfald i mit tilfælde er det at betale for noget man til sidst ikke gider høre på...men bortset fra lydfelterne var jeg rigtig glad for den yammy.
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 30 September 2007 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, du har ret i, at de mange forskellige surroundmodes, man kan vælge imellem, ikke er meget værd.
Men Yamahas DSP-chip er rigtig god til afkodning af surround sound signaler
|
| Til top |
|
| |
mad_max Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2007 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
på min DSP-A2 hører jeg altid surround i dolby digital Enhanced. Kan ikke lige huske hvad yamaha gør i enhanced mode men det virker i dolby pro logic, AC3 og DTS og jeg syntes det lyder kanont.
Og jeg har også sådan en ide om det der vejer mere er bedre, plus yamahaen er dyrere i vejledende udsalgspris. Ved godt man ikke skal basere noget på det men jeg kan nu alligevel ikke lade være 
Onkyoen har nu en rigtig fed ting som jeg er i tvivl om Yamahaen har. Onkyoen kan justere delefrekvensen på alle højtalerne med steps på 10Hz fra 30 til 100.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 30 September 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
mad_max skrev:
|
Onkyoen har nu en rigtig fed ting som jeg er i tvivl om Yamahaen har. Onkyoen kan justere delefrekvensen på alle højtalerne med steps på 10Hz fra 30 til 100.
|
|
|
Det er også en rigtig fed ting, men jeg vil nu alligevel vælge Y'maen ikke 1700 men 1800:
http://www.yamaha-hifi.com/index.php?lang=d&country=DK&a mp;idcat1=1&idcat2=2
HD lydformat: Dolby Digital Plus, Dolby Digital TrueHD, DTS-HD High Resolution Audio og DTS-HD Master Audio
HDMI version 1.3a som understøtter Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, DTS-HD High Resolution Audio og DTS-HD Master Audio samt 30/36-bits farvedybde, opdateringshastighed 120Hz/100Hz og 24 Hz samt automatisk Audio Delay (læbesynkronisering)
|
| Til top |
|
| |
mad_max Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke finde 1800'eren nogen steder til salg og tapeconnection har en rigtig god pris på 1700'eren
|
| Til top |
|
| |
mad_max Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2007 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har da vidst overset at SR705 kan æde de næste HD surroundformater og det kan 1700 ikke.
Så det skal enten være onkyoen eller hvis jeg kan finde en 1800.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 06:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
mad_max skrev:
|
Jeg har da vidst overset at SR705 kan æde de næste HD surroundformater og det kan 1700 ikke.
|
|
|
Jo den kan. Via HDMI.
|
| Til top |
|
| |
mad_max Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
mad_max skrev:
|
|
|
|
Jo den kan. Via HDMI.
|
|
|
Den har kun HDMI 1.2a og så vidt jeg ved er det kun HDMI 1.3 der kan afkode HD lydsignaler
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
mad_max skrev:
Svend P skrev:
mad_max skrev:
|
|
|
|
Jo den kan. Via HDMI.
|
|
|
Den har kun HDMI 1.2a og så vidt jeg ved er det kun HDMI 1.3 der kan afkode HD lydsignaler
|
|
|
Nej, det er ikke rigtigt. Læs 2. indlæg i denne tråd:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=54950
|
| Til top |
|
| |
mad_max Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg læst indlæg 2 og i forhold til mit spørgsmål så er det ikke helt rigtigt da recieveren ikke selv kan afkode HD lydsignalet.
MEN jeg har jo så ikke lige tænkt på at det her nye HDMI er lidt det samme som dengang digital surround kom frem hvor der var en masse snak om det skulle være forstærker eller afspiller der skal dekode signalet. Så for mit vedkommende så vil jeg købe RX-V1700 da jeg vil lade afspilleren om at afkode de signaler når de engang kommer rigtig på markedet. Idag har man ikke så meget at bruge det til da der ikke findes ret meget HD digital lyd. Nu er yamaha'en også en lille smule billigere end Onkyoen da den er på tilbud ved Tapeconnection og samtidig køber jeg så også en yamaha DVD afspiller, for så passer det hele sammen.
Så nu mangler jeg kun lige en ting.. at få de økonomiske midler til købet 
|
| Til top |
|
| |
sterler Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 185
|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mad_max Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg har også bestemt mig til at holde mig til Yamaha har også kigget lidt i manualen. der er mange lækre features også. Tror jeg bliver glad for den. Køber nok også en yamaha dvd afspiller samtidigt da min sony er ved at være ret gammel og har ikke HDMI udgang til min også kommende projektor 
|
| Til top |
|
| |
mad_max Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå nu har jeg fået afsat min gamle Yamaha DSP-A2 og skal nu igang med at købe ny reciever for max 7000 kr. og er kommet lidt i tvivl igen. Det handler om lyd primært og ikke features, design eller andet.
HJÆLP!  __________________ Specifikationer er lige så nyttige som en skovl uden skaft.
|
| Til top |
|
| |