| Forfatter |
|
franco Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej - er lidt i tvivl om jeg spørger det rigtige sted - men nu prøver jeg.
Har en gammel onkel i usa, der aldrig har set matador og så fik han serien med hjem, da han var på besøg i sommers.
Han kan desværre ikke se den på hans dvd afspiller - der er tale om en kopi hvor regionsbeskyttelsen skulle være fjernet. Nogen der ved hvorfor?
Så tænker jeg på at købe en billig dansk dvdafspiller og sende den derover - han har en omformer så den kan scales ned til 110v. Vil han kunne sætte den til sit fjernsyn ?
Håber nogle kan hjælpe
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det for en DVD afspiller han har, det kan højstsandsynlig gøres regions fri ved hjælp af en menu på skærmen. Jeg skal nok undersøge det nærmere for dig, hvis det er.
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fordi man i USA har NTSC tv-systemet. Det kræver en konverter, der kan lave PAL signalet om til NTSC.
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja men hvis en DVDafspiller er kodefri, kan den så ikke sende signalet til TV´et?
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, for DVD'en er PAL og TV'et er NTSC
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
I USA bruger man NTSC formate og da filme nok ligge i PAL formate som vi bruge her, kan den PAL film ikke afspille i en USA NTSC DVD afspille, så enten skal han havde en DVD afspille der kan afspille NTSC og PAL, eller man må få en DVD der over der kan afspille PAL men så skal man også havde en strøm konvert fra vores 230V til 110V, plus at hans TV skal kunne modtage PAL.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi er så vant til at alle DVD afspillere er kompatible med både PAL og NTSC at det sjældent falder nogen ind at der i USA reelt ikke er noget marked for PAL materiale, derfor kan langt de fleste afspillere derovre ikke afspille europæiske skiver, regionskode eller ej.
Den nemmeste løsning er helt klart at få fat i en multistandard afspiller, f.eks. en af dem fra OPPO (kan såvidt jeg ved f.eks. købes på amazon.com, det vil helt sikkert være billigere end at sende en afspiller derover.
Næste problem er som nævnt at sikre sig at TV-apparatet kan modtage et PAL videosignal, dette er lige så sjældent som at afspillerne kan spille det. Jeg MENER dog at OPPO's afspillere kan konvertere PAL til NTSC, men jeg er ikke sikker, og selv om den kan er det formentlig ikke specielt kønt at se på.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den sikke måde er at få fat i en multistandard afspiller og sikke sig at hans TV kan afspille PAL.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var en mulighed at afspille dem på en computer? Ved ikke om problemstillingen er den samme her?
|
| Til top |
|
| |
Red King Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det burde være muligt at afspille den på computer!
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
En computer er ligeglad med om det er ntsc eller pal, så det er klart en mulighed.
Spørgsmålet er så hvilket udstyr/TV onklen ellers har - hvis ikke pc'en kan sættes til TV'et, så er det måske lidt meget at se 26 timers TV-serie på en monitor...
|
| Til top |
|
| |
franco Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
mange tak for alle svarene - jeg vil prøve at spørge ham hvilket fjernsyn og øvrig udstyr han har og om det kan tage pal. (han er 86 år, så det bliver måske lidt svært at få det at vide  ) Kan oppo købes til en billig penge?
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der må da være nogle af alle dvd-brænder programmerne der gør det muligt at kopiere en pal-dvd men brænde en ntsc!? Det ville nok være nemmere end at sende den gamle onkel på en jagt efter afspillere og tv der kan bruges, hvilket nok kan være svært at finde i USA. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
franco Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
har fundet et program "digital media converter" der skulle kunne gøre det - er der andre programmer der er bedre? (den fjerner kapitlerne og gør det til en stor fil)
|
| Til top |
|
| |