| Forfatter |
|
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 07:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem har set Best-Seat's test af Sanyo, Panasonic & JVC på hifi messen i københavn.
Jeg var inde og se dem - og syntes faktisk at der kun var små forskelle på de 3 projektorer.
Og til prisen var ae700 vinderen efter min smag - man hvad mener i ?
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
Bellini Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg så 'testen' i går. De havde blot sat maskinerne op 'out of the box' - med det til følge, at Panny'en var totalt overstyret i farverne. Hvidt var blåt og hudfarverne var voldsomt røde. JVC'en hvade bedre farver, men så til gengæld ud som om, at den trængte til at får pudset linsen, samt skruet ned for lysmængden - sort var ikke eksisterende. Sanyo'en klarede sig ok, men var også noget lys i det.
Min egen konklusion var; "hvem sætter 3 projektorer op, og sammenligner dem - uden kalibrering?" - det er hverken publikum eller maskinerne tjent med. At konkludere noget om maskinerne ville ikke være fair.
Jeg synes det var en dårlig 'salgstale' de havde med tre maskiner - 5 min. kalibrering, og i hvertfald de 2 af dem ville stå MEGET pænere.
/Bellini __________________ Work in progress...
|
| Til top |
|
| |
EEK1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja jeg syntes også ae700 var en vinder...men yderst marginalt.
jvc'en til 75000,- må da have været forkert sat op; der var godt nok ingen pixellering -overhovedet- men farver og detaljer var hverken værre eller bedre end de 2 andre til 1/5 af prisen??
jeg købte en ae700 til messe-rabat-pris. så må jeg se om den står nogenlunde acceptabelt på mit hvide gain 1,1 lærred. (best seat havde 10 stk AE700 på lager og havde slet ikke forventet den store opmærksomhed, jeg var lørdag kl. 14 nr. 4 der købte en AE700)
|
| Til top |
|
| |
SNEDKEREN Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var blandt messens dårligste stande, at man direkte fejljustere de to andre projektore for at fremhæve panasonic'en som sjovt nok var den de havde tilbud på, det er squ dårligt. Jeg har ikke selv noget imod panasonic'en og syntes det er en god projektor til prisen, men det er ikke den bedste af de tre. iøvrigt var den også sat forkert op i farve og kontrast, der skulle vist imponeres. Men at de andre direkte var justeret til at give et dårligere resultat er en fantastisk dårlig.. puha...
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
og de var alle sat til med komponent
|
| Til top |
|
| |
gnOsis Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 221
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg var også inde og se på dem og var meget skuffet over de ikke lige havde taget sig tid til at sætte dem op...
plus deres ref. projektor (JVC) skulle ha' været placeret over de andre
eller noget, da man skulle se hen over den for at sammenligne de to
andre, hvilket godt kan være lidt svært at nå når filmen bare køre...
det er så heller ikke helt fair at de smider dem op på lærreder til 12
k stk. de burde ses på nogen i en prisklasse som passer til de
projektore...
så hvis nogen var inde og se på dem med en lille irriterende person der
ville ha' ham til at fryse billed og andet krævende, har de set mig :-)
...
|
| Til top |
|
| |
Guardian Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eftersom de trodsalt gav os muligheden for at se disse projektorere ved siden af hinanden skal de da ha' lidt ros godt initiativ faktisk.
Når de nu havde gjort sig den umage, at sætte alt det op, burde de have givet hver projektor optimalt signal og indstilling. Desuden trængte jeg til still-billeder under selve demoerne, hvor man så kunne skifte blikket i ro og mag.
Nu var det faktisk første gang jeg så panny 700 "live" men jeg har set både Z3 og JVC'en kaste et bedre billede end på messen. Så derfor er det svært for mig at vurdere hvilken er bedst. Jeg vil da tro, at selv den mest uerfarne førstegangs projektorkøber, vil anstrenge sig bare en lille smule for at kalibrere bare lidt.
Så konklusionen er for mig, at panny'en er go', men det ville have været rart at se dens maksimum potentiale og det samme gælder for de andre 2.
Ikke alt skal være ris, så endnu en gang vil jeg da gerne rose best seat for, at lave den slags shootouts - det kunne vi godt bruge mere af! __________________ Mvh
/claus
Min bio
|
| Til top |
|
| |
Bendix Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik også fornemmelsen af at der var noget der ikke var konfigureret rigtigt - pana'en fremstod ihvertfald klart bedst...!
|
| Til top |
|
| |
gnOsis Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm jeg havde en fornemmelse af at panny'en stod bedst i de mørke sener og sanyo'en bedst i lyse farvede scener...
men det hele er jo en smags sag...
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bendix skrev:
| Fik også fornemmelsen af at der var noget der ikke var konfigureret rigtigt - pana'en fremstod ihvertfald klart bedst...! |
|
|
Ej, nu stopper i . Da jeg var der i dag viste de Men In Black II. Men den eneste projektor der viste den film var JVC. De 2 andre viste nærmere "Men In Dark Gray" . Overdrivelse fremmer forståelsen, men hverken AE700 eller Z3 havde et sortniveau jeg ville kunne leve med, 12K Stewart GrayHawk lærred eller ej (eks. når jeg ser film med Will Smith skal hans ansigt altså ikke være lysebrunt, og det var det). Men jeg synes det er et godt initiativ Best Seat havde taget med en sådan direkte sammenligning mellem 3 projektorer. Bare synd at de ikke var optimalt indstillet.
Både AE700 og Z3 var på (messe)tilbud med 13K henholdsvis 15K, så at de med baggrund i tilbuddet på AE700 skulle favorisere den på messen tror jeg ikke på.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Bendix skrev:
| Fik også fornemmelsen af at der var noget der ikke var konfigureret rigtigt - pana'en fremstod ihvertfald klart bedst...! |
|
|
Ej, nu stopper i . Da jeg var der i dag viste de Men In Black II. Men den eneste projektor der viste den film var JVC. De 2 andre viste nærmere "Men In Dark Gray" . Overdrivelse fremmer forståelsen, men hverken AE700 eller Z3 havde et sortniveau jeg ville kunne leve med, 12K Stewart GrayHawk lærred eller ej (eks. når jeg ser film med Will Smith skal hans ansigt altså ikke være lysebrunt, og det var det). Men jeg synes det er et godt initiativ Best Seat havde taget med en sådan direkte sammenligning mellem 3 projektorer. Bare synd at de ikke var optimalt indstillet.
Både AE700 og Z3 var på (messe)tilbud med 13K henholdsvis 15K, så at de med baggrund i tilbuddet på AE700 skulle favorisere den på messen tror jeg ikke på.
|
|
|
så må de have rettet på noget i forhold til i går
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
|
så må de have rettet på noget i forhold til i går
|
|
|
Ja, det ved jeg så ikke noget om . Men i dag stod JVC i midten, og sælgeren fortalte at projektorene bare lige var taget ud af kassen, så det punkt er i hvert fald ikke rettet .
|
| Til top |
|
| |
gnOsis Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes > jeg tror også den største ændring har været at i går så vi bad boys 2 :-) ...
|
| Til top |
|
| |