| Forfatter |
|
Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 370
|
| Sendt: 28 Februar 2004 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har købt et ophæng til en Z2 projektor til placering i loftet. Der skal placeres en metal plade på bunden af Z2'eren som den skal hænges op i. Problemet er, at der er en gummikugle i vejen, som Z2'eren normalt står på, når pladen skal spændes på. Er umiddelbart ikke meget for at bruge vold for at pille kuglen af, men kan ikke rigtigt se andre løsninger.
Nogen med Z2'er med det problem?
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
| Sendt: 28 Februar 2004 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke muligt at få drejet et hjørne af metalpladen i et metalsnedkeri, således at der er plads til pladen. Det vil forringe din projektors værdi betragteligt hvis du skal til at udføre konstruktionsmæssige ændringer. Oven i dette må man nok også forvente at garantien frafalder. __________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
| Sendt: 28 Februar 2004 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville heller ikke modificere på Z2'eren. Prøv at henvende dig til det sted hvor du har købt ophænget, de kunne have et alternativt ophæng. Ellers må du have dine penge tilbage.
Alternativt kunne du også bare købe nogle længere bolte (Størrelse M5), således at projektoren hænger et stykke under pladen. Det burde ikke koste dig mere end 30-40 kroner i det lokale byggemarked.
Eller kan man jo altid lave et selv, mit ophæng har nok kostet omkring 100,- kr.  __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
| Sendt: 28 Februar 2004 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
På Z1 er der indsugning i bunden også. Hvis dette er tilfældet for Z2, så er der vel en grund til at man ikke kan tage fødderne af (for at undgå blokning af indsugningen). __________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 28 Februar 2004 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ligeledes selv lavet mit ophæng til min Z2. Jeg bruger 3 afstandstykker på 12 mm, der hvor boltene skal skrues i. Det virker fint. De er drejet i aluminium. Du kunne jo evt. få fat i nogle 8 mm møtrikker og bruge dem som afstandsstykker? Eller tage nogle små stykker træ der er lige høje, og så bore et 6-7 mm hul i det til bolten. Så undgår du også vold 
Håber det kan hjælpe.... __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 370
|
| Sendt: 28 Februar 2004 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok tak for jeres råd! Jeg skal se hvad jeg kan gøre! Gad vide om det ikke er muligt at lave hul i metalpladen der hvor kuglen sidder :o)
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 29 Februar 2004 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan godt lave et hul der hvor kuglen sidder... Du kan selvfølge lige bore et hul, men det skal nok være 25-30 mm i diameter... Du kunne også save det ud, hvis du fx. har en elektrisk stiksav?
Udmiddelbart ville jeg dog hæve pladen op over den der gummiknop, også som Thue siger, der er et eller anden for indtag eller udblæsning på undersiden (det er vist lige der hvor pæren sidder? __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
| Sendt: 29 Februar 2004 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Z2'eren har to ind/udsugninger i bunden, så det er vigtigt at disse ikke blokeres. Jeg har selv blot savet hul i pladen de to pågælende steder, men det er nok også nemmere når man selv laver ophænget. __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |