Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. maj 2024 | 20:58   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Småbørn og Hjemmebio??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tc66
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 09 April 2004 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

eftersom der nok er en del inde på dette forum, som har småbørn, så ville jeg høre om der var nogle der havde nogle gode råd eller tips.

Mit "problem" er Frederik (sønnike på 11 måneder), som er begyndt at kravle/møve sig frem. Det er altsammen meget godt, men som sin far har han arvet sin fars interesse for elektronik. Han har allerede fundet ud af hvordan han får åbnet for glaslågerne til TV-bordet, og så skal der elleres pilles ved forstærker/dvd og allerhelst trækkes i controller kablet til PS2eren. Er der lys i displayet på forstærkeren eller uret på videoen så skal det hele undersøges. fedtede fingre på låger og TV det er altsammen til at leve med men jeg frygter den dag jeg kommer hjem og ser ham ham sidde med DVD afspilleren ude på stuegulvet med grimassen "HI HI det er sjovt det her". Jeg har prøvet med puder foran TVbordet, men jeg tror ikke der går lang tid før han finder ud af at fjerne dem helt væk, så han kan komme til.

 

 

 

 

Til top Vis tc66's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tc66
 
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2377
Sendt: 09 April 2004 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

he tror du skal være glad for han ik har fået din interesse for vin endnu

mener andre herinde har haft held med at lade de mindste lege med deres udstyr mens de er der.. så kunne det være de holder sig væk når manik er hjemme ?? ellers må man jo gå over til drastiske midler

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 09 April 2004 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Træk et elefanthegn rundt om dit setup.

Så skulle det være løst

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
Peter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 621
Sendt: 09 April 2004 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

er der plads til en bull-dog (det er en meget kraftig fjeder dims, til at holde papir samme med) på under siden af glaslågerne ?

hvis det er den store type, kan han/de...den slags, ikke pille dem af.

Til top Vis Peter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter
 
CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1281
Sendt: 09 April 2004 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Hej tc66.

He he - hvad far synes er sjovt, det synes junior også . Jeg har dog haft held med at "fars" legesager ikke er juniors: han kan ligeså godt lære det fra starten: ingen Mariekiks i DVD'en.

MEN jeg har dog sikret hovedparten af udstyret ved at sætte det ind i skabe (se signaturlink) og en lille ståltråd (i plastik) viklet om begge håndtag har gjort tricket indtil videre...



__________________
AVI + Squeezebox
Til top Vis CHTT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CHTT
 
HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 692
Sendt: 09 April 2004 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

enig med CHTT, mine har lært det hen af vejen, og DE skal lære det, for det er jo ligemeget hvad det er de skal lære, må man tage den tid det tager og forklare HVORDAN man bruger det, så min søn på 7 kan godt betjene 'fars' setup har dog ikke kunne ungå lillesøster's hjælp med at pudse fjernsynsskærmen, men vedholdenhed hjælper...(med mindre du gir sønnike en ORDENLIG verbal omgang med det samme )

__________________
                        Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted
 
klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 09 April 2004 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Velkommen til den virkelige verden.....
Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio
 
obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1197
Sendt: 09 April 2004 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Har du overvejet at sætte strøm til skabet? Han skal bare have et enkelt lille rap over nalderne, så holder han nok snitterne væk i fremtiden.

__________________
Til top Vis obi jon kenobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obi jon kenobi
 
Pink-Bear
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 557
Sendt: 09 April 2004 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Ellers kan du tage en hyggelig tur i Ikea en dag (gør en familietur ud af det). Der kan man få sådan nogle dimser du sætter inde i skabet, som forhindrer irriterende unger i at åbne ind til dit grej.
Til top Vis Pink-Bear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pink-Bear
 
therock
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 144
Sendt: 09 April 2004 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

hej therock her, jeg kan give et godt råd og det er som følge du skal lade din søn pille (lidt) ved anlæget og så når han har glemt at far kikker så skal du (råbe)lidt højt så han får et chok og det skal du måske gøre nogle gange men min erfaring siger at det virker. jeg har 5 børn 12,8,7,5,og halvandet år,jeg har det sådan at de er faktisk ligeglad for deres egne ting så de ødelægger til højre og venstre. MEN MIT ANLÆG DET TØR DE IKKE  PILLE VED DER BLIVER FAR GAL OG DET VIRKER HER HOS MIG. men husk at lade junior pille lidt så han glemmer at far kikker og så give ham et chok ved at råbe nej meget højt men det kræver at du gør det når han piller de første mange gange men tro mig det virker efter nogle gange så kikker han tilbage og så skal du nikke og sige nej til ham. det er bare min erfaring.venlig hilsen therock. p.s. prøv det prøv det.
Til top Vis therock's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af therock
 
Peter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 621
Sendt: 09 April 2004 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

therock skrev:
hej therock her, jeg kan give et godt råd og det er som følge du skal lade din søn pille (lidt) ved anlæget og så når han har glemt at far kikker så skal du (råbe)lidt højt så han får et chok og det skal du måske gøre nogle gange men min erfaring siger at det virker. jeg har 5 børn 12,8,7,5,og halvandet år,jeg har det sådan at de er faktisk ligeglad for deres egne ting så de ødelægger til højre og venstre. MEN MIT ANLÆG DET TØR DE IKKE  PILLE VED DER BLIVER FAR GAL OG DET VIRKER HER HOS MIG. men husk at lade junior pille lidt så han glemmer at far kikker og så give ham et chok ved at råbe nej meget højt men det kræver at du gør det når han piller de første mange gange men tro mig det virker efter nogle gange så kikker han tilbage og så skal du nikke og sige nej til ham. det er bare min erfaring.venlig hilsen therock. p.s. prøv det prøv det.

råber ham på 12 så ikke bare F............ og giver dig en på låget. -Nu skal der spilles ?

min har jeg lært at bruge det fra de var 2. tango kat lyder faktisk ok (men ikke efter 200 gange) så har man også lidt flere støtter i huset, når der kommer nyt udstyr ind af bagdøren.

Mor "der er brugbar information ned til 20Hz i alle 6 kanaler, derfor skal der invisteres så vi for det fulde ubbytte af de nye mediers muligheder. osv...

så stemmer vi om det, og hun er altid i mindre tal

Til top Vis Peter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter
 
therock
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 144
Sendt: 09 April 2004 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

hej therock her, der er kun et at sige og det er at MIT ANLÆG ER MIT ANLÆG derfor er det ikke andres, ham på 12 har sit eget surround anlæg med dolby digital et united anlæg det er nok for ham syntes jeg! de andre kan nyde film på hans anlæg jeg bestemmer suverænt over mit anlæg selv konen tør ikke engang pille og det er ikke engang løvn.hilsen therock
Til top Vis therock's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af therock
 
Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1258
Sendt: 09 April 2004 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en datter på 1,5 år (så jeg ved hvad jeg snakker om ). Og det er faktisk muligt at opdrage børn i den alder til ikke at pille ved anlæg/TV, men de kan ikke rumme så meget, så det kræver at man KUN lærer dem at holde sig fra denne ene ting (råd fra vores tidligere sunhedsplejerske).

Jeg har derfor aldrig haft noget foran mit anlæg, men jeg måtte være meget på mærkerne i et par måneder. Og det er aldrig gået galt.... Men når andre (jævnalrende) børn kommer på besøg...



__________________
Se min tidligere HD bio-kælder her!
Til top Vis Ingeniøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniøren
 
obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1197
Sendt: 09 April 2004 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

therock skrev:
hej therock her, der er kun et at sige og det er at MIT ANLÆG ER MIT ANLÆG derfor er det ikke andres, ham på 12 har sit eget surround anlæg med dolby digital et united anlæg det er nok for ham syntes jeg! de andre kan nyde film på hans anlæg jeg bestemmer suverænt over mit anlæg selv konen tør ikke engang pille og det er ikke engang løvn.hilsen therock

Jeg er glad for jeg ikke bor hjemme ved dig



__________________
Til top Vis obi jon kenobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obi jon kenobi
 
PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 09 April 2004 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Hej.

Klask anlægget op i et væghængt rack, fåes i flere modeller i bl.a. Hifiklubben.

Hvis du sætter det højt nok op kan konen heller ikke nå....

mvh. PHN2

 

ps. Du kan jo bare lægge al vinen ud på gulvet, så er junior beskæftiget i op mod en halv time

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 09 April 2004 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

sikke en fremmelig lille kægt... hvad med hønsenet, ligesom man bruger i haven til små hunde, så sker der helle ikke noget hvis han skulle finde på at bide i nettet.

__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
Peter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 621
Sendt: 10 April 2004 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

therock skrev:
hej therock her, der er kun et at sige og det er at MIT ANLÆG ER MIT ANLÆG derfor er det ikke andres, ham på 12 har sit eget surround anlæg med dolby digital et united anlæg det er nok for ham syntes jeg! de andre kan nyde film på hans anlæg jeg bestemmer suverænt over mit anlæg selv konen tør ikke engang pille og det er ikke engang løvn.hilsen therock

det lyder som om i har det rigtigt hygeligt hjemme hos jer... øh dig !

Til top Vis Peter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter
 
therock
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 144
Sendt: 10 April 2004 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

hej therock her, ja hvem bestemmer her! hos therock(FARMAN ER DEN BEDSTE I VERDEN).
Til top Vis therock's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af therock
 
therock
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 144
Sendt: 10 April 2004 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

hej therock her, jeg er en meget stille fyr og kan tåle meget men et tænder mig af og det er når der er andre der har pillet ved mit anlæg så bliver jeg squ sur. men ellers kan jeg tåle meget og det er meget, men bare ikke når der pilles ved mit anlæg

Til top Vis therock's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af therock
 
Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 670
Sendt: 10 April 2004 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Køb en kravlegård og en brugt effekt til knægten - så kan du være rolig
Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes