Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. april 2024 | 19:38   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: NAD T753v2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AndreasCB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 December 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 436
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Hey! Jeg skal ud og købe ny forstærker, og i tankerne har jeg denne NAD T753v2 forstærker! MEN! ( hvorfor skal der altid være en men? ) Jeg har hørt af mange at den nye NAD serie laver bagrundsstøj når den står tændt...Har også hørt nogle der siger at den også gør det når man høre musik. Er det rigtigt? Og hvis ja kan man så få det lavet ved klubben?

Jeg har tænkt mig at købe den og så om noget tid når pengene er der købe en NAD effektforstærker også. + en NAD T533 dvd-afspiller. Nogen der ved om den er kodefri? og om den er god?

Hvis der er nogen der har NAD T753v2 som vil sælge så kontakt mig!!

Ville lige høre jeres meninger..

/Bisgaard

Til top Vis AndreasCB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndreasCB
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Jeg tror problemet er der fremdeles

http://www.hifiklubben.com/forum.asp?id=1|f|487|23|11137|sho w

ifølge denne tråden fra cybertainment er støyen nå en feature, ikke en feil. Så da er det bare for eierene å lene seg godt tilbake og nyte susen fra deres akk så kraftige NAD receivere :)

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
AndreasCB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 December 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 436
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

ManicMiner dit link virker ikke ordenligt 
Til top Vis AndreasCB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndreasCB
 
Pejle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 59
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

ManicMiner: Har du læst tråden til ende?

AndreasCB: håber dette virker! http://www.hifiklubben.com/forum.asp?id=1|f|487|23|11137|sho w ellers søg på "NAD 773 v2"

Har bl.a. haft en 763v2 hjemme på prøve og ja der er let susen fra den - men det overdøves da helt klart af de aktive blæsere der sidder i den.

-Pejle



__________________
B&W604S3, 602S3, LCR600, ASW675, 2x eAR501, 2x eAR202, NAD T163v2, W7 Mediacenter, Squeezebox touch
Til top Vis Pejle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pejle Besøg Pejle's Websted
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Nei, jeg har ikke lest det hele bare nok til å forstå at man skal være takknemmelig for litt susen og at NAD's receivere tydligvis ikke kan fungere med 230v +/- 10% nettspenning. Er det da noe jeg har gått glipp av :) ?

Jeg har også hatt NAD hjemme på prøve og levert den tilbake pga støjende blæsere.

 

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
AndreasCB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 December 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 436
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Pejle skrev:

ManicMiner: Har du læst tråden til ende?

AndreasCB: håber dette virker! http://www.hifiklubben.com/forum.asp?id=1|f|487|23|11137|sho w ellers søg på "NAD 773 v2"

Har bl.a. haft en 763v2 hjemme på prøve og ja der er let susen fra den - men det overdøves da helt klart af de aktive blæsere der sidder i den.

-Pejle



Nej det link virker heller ikke... Larmer NADs blæsere virkelig så meget? Og den susen i højtalerne er den der også når den spiller?
Til top Vis AndreasCB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndreasCB
 
birdman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 56
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Se mine kommentarer til en NAD T760 her.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20788

Som det fremgår har jeg også problemer med brummen.

Til top Vis birdman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af birdman
 
lau16
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 335
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

 

Hey

Har haft NAD T163 på prøve, og den havde en for mig for høj ssssssss lyd både med og uden signal på, så den blev leveret tilbage og det var en V2, der altså skulle værre problemet kvit, de troede også det var løgn i HK (Slagelse) og beklagede meget men den var som den skulle være måle mæssigt.

Lau16

Til top Vis lau16's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lau16 Besøg lau16's Websted
 
Adam
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2004
Status: Offline
Indlæg: 296
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Andreas, lad være med at lade dig skræmme af hysterisk opgejlede historier. Gå istedet for ned og lyt til en T753v2 sat til og find selv ud af om det er et problem eller ej.  Hvis du ikke kan høre det længere væk end 1 meter, så er det jo ganske enkelt ikke noget der overhovedet er værd at nævne! Jeg må indrømme at jeg synes det er komisk så mange folk, der lader ligegyldige ting påvirke et køb. De stikker hovedet hen til højttaleren og hører en summen hvilket får dem til at gå helt i panik. Heldigt at man ikke ser film med et par højttalere spændt om hovedet med reb.


Man ser gang på gang at diverse fluekn%ppere på AV fora pisker en stemning op over ingenting. Pixelforskydning på HS50 er et andet godt eksempel på et andet pseudoproblem som ingen kan se under normale omstændigheder.

Birdman, din receiver er i stykker, det har intet med den normale funktion at gøre. Desuden er modellen også en helt anden.
Til top Vis Adam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adam
 
Jebber
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 70
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Hej Andreas

Jeg har selv NAD T753, dog ikke v2, men der skulle ikke være nogen forskel rent forstærkermæssigt.

Bevares, den laver da støj fra blæserne. Og ja, der er skam sus i kanalerne.

Det generede også mig i starten, men mest fordi jeg var i tvivl om der var noget galt med den. Det er der nu ikke... Men jeg må sige, at jeg endnu ikke har fortrudt mit køb. Støjen fra blæserne hører jeg kun, hvis jeg gør mig umage og suset hører jeg faktisk kun, når der ikke er signal på drengen... og hvor tit er det lige, at man bare sidder og "nyder støjen"... hos mig er der for det meste noget i spillen.

Alt i alt vil jeg mene, at det er et spørgsmål om, hvor tæt man sidder på forstærkeren (blæserne) og om hvor "emsig" man er (susen)...

Hvis man gerne vil have NAD, så kan man sagtens leve med det!



__________________
________
Jebber
Til top Vis Jebber's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jebber Besøg Jebber's Websted
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig er dette feil man kan leve med om man vil, men det er også noe en potensiell kjøper bør være klar over. Det jeg synes er sjovt er måten Hifiklubben håndterer det på, ved at presentere det som en feature og legge skylden på for lav nettspenning selv om den er innenfor det tillatte.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
lau16
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 335
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

SSSSSSSSSSSSS lyden kunne høres fra lytte positionen 4 meter fra diskanten , prøvede med flere forskellige effektforstærkere men desværre med samme resultat. Men lyt nu selv til den og se om du kan leve med det.
Til top Vis lau16's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lau16 Besøg lau16's Websted
 
Adam
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2004
Status: Offline
Indlæg: 296
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

lau16 skrev:
SSSSSSSSSSSSS lyden kunne høres fra lytte positionen 4 meter fra diskanten , prøvede med flere forskellige effektforstærkere men desværre med samme resultat. Men lyt nu selv til den og se om du kan leve med det.


Nu har jeg ikke hørt T163 så den kan jeg ikke udtale mig om, men min egen T760 har kun en meget svag summen som man kun kan høre, hvis man går helt hen til en af højttalerne. Selv på 1 meters afstand kan det ikke høres, og jeg har altså ikke nedsat hørelse. T753v2 har jeg prøvet at lytte til i hifiklubben efter jeg læste om det på cybertainment. Selv med relativt følsomme Dali evidence højttalere, var der intet at høre i lyttepositionen, som var ca. 3 meter væk. Man skulle helt ned på ½ meters afstand før der var noget som helst summen. Mht. blæserstøj, så reviderede NAD køledesignet på T753 kort tid efter den blev lanceret. Det nye designs blæsere er *meget* mindre støjende, og igen ikke noget der kan høres fra lyttepositionen.
Til top Vis Adam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adam
 
Fasen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 452
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Der er kun en ting at gøre. Det er at købe den og så benytte sig af deres 14 dages returret (hvis man køber online) hvis den støjer unødigt. Rygter og historier på nettet får man intet ud af. Kun real-life erfaring duer i sådan et tilfælde her
Til top Vis Fasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fasen
 
lau16
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 335
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

AndreasCB du siger bare at du skal have returret, det er jo også der hjemme den skal fungere og ikke nede i klubben da de sikkert ikke har det samme setup som du  det er ikke noget problem i Slagelse (har godt hørt om andre der har haft problemer) men ikke jeg

Mvh Lau16

Til top Vis lau16's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lau16 Besøg lau16's Websted
 
AndreasCB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 December 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 436
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Tak for svar allesammen! Det har virklig hjulpet mig!!!
Til top Vis AndreasCB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndreasCB
 
Von Hinten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Har en NAD 743 og har aldrig hørt en lyd fra blæserne

Jeg er ganske godt tilfreds med den, god lyd og den trækker mine forholdsvis krævende højttalere uden problemer

Regner med at konstruktionen er nogenlunde den samme 743 vs 753



__________________
MIT "Hvorforerdetnuligeatjegaldrigkommerafmedmitovertræk" ANLÆG
Til top Vis Von Hinten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Von Hinten
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Von Hinten skrev:

Har en NAD 743 og har aldrig hørt en lyd fra blæserne

Jeg er ganske godt tilfreds med den, god lyd og den trækker mine forholdsvis krævende højttalere uden problemer

Regner med at konstruktionen er nogenlunde den samme 743 vs 753

mener ikke 43eren har blæser

har selv haft en 742 og der var også de lyde i tomgang, og det irreterede også mig grusomt (har så kun 7kvm plads, så sidder automatisk tæt på højtalerne), den nuværende ejer (en klassekammerat) høre det overhovedet ikke, så det kommer meget an på hvem man er, og hvor tolerant man er.

men kan sige min 5år gamle Marantz reciever på ingen måde lider af det problem 



__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
Pejle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 59
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har en t163v2 hjemme for øjeblikket - den susen den har kan ikke høres, når jeg er mere end ½-1 meter(enig - ikke den bedste lytteposition) væk fra højtaleren, underordnet om det er med en nul-støj CD, DVD/CD på pause eller uden signal kabel monteret fra kilde. Nu kan mine effekttrin selvfølge også skabe støjen - men jeg har haft t163v2 på flere forskellige effektrin uden at det ændrede på niveuaet af susen. Susen er på samme niveau indtil jeg er på langt forbi det tilrådelige på volume knappen, hvis der var en CD i afspilleren.

Som sagt har jeg også haft en 763v2 hjemme - jeg vil sige at det var nogenlunde på det samme niveau med susen. Det samme med 773.

Blæserne derimod - har gjort at jeg ikke har valgt NAD effekttrin, jeg ved ikke om de kører mere på de lidt større modeller, men blæserne har kørt på alle dem jeg har lyttet til inkl. 973 og i en stille scene i en film - så vil jeg gå kold. Men forstærkeren kan jo bare stilles ind i et pænt møbel!!

Som de er inden på i HFK forummet kan der være mange faktorer til at nogen oplever mere støj end andre!! Jeg kan kun sige det samme som andre allerede har sagt - prøv udstyret  derhjemme, på det anlæg som det spille sammen med.

-Pejle



__________________
B&W604S3, 602S3, LCR600, ASW675, 2x eAR501, 2x eAR202, NAD T163v2, W7 Mediacenter, Squeezebox touch
Til top Vis Pejle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pejle Besøg Pejle's Websted
 
Von Hinten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

tonyax skrev:
Von Hinten skrev:

Har en NAD 743 og har aldrig hørt en lyd fra blæserne

Jeg er ganske godt tilfreds med den, god lyd og den trækker mine forholdsvis krævende højttalere uden problemer

Regner med at konstruktionen er nogenlunde den samme 743 vs 753

mener ikke 43eren har blæser  

 

har selv haft en 742 og der var også de lyde i tomgang, og det irreterede også mig grusomt (har så kun 7kvm plads, så sidder automatisk tæt på højtalerne), den nuværende ejer (en klassekammerat) høre det overhovedet ikke, så det kommer meget an på hvem man er, og hvor tolerant man er.

men kan sige min 5år gamle Marantz reciever på ingen måde lider af det problem 

Den har altså blæser..Basta!! (Von Hinten)

__________________
MIT "Hvorforerdetnuligeatjegaldrigkommerafmedmitovertræk" ANLÆG
Til top Vis Von Hinten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Von Hinten
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes