Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. april 2024 | 23:17   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: B&W 600 serie – Ear – NAD – Rotel i surro (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pejle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 59
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Når man, som jeg, har brugt forumet, gennem et stykke, tid til at søge viden om HIFI (læs: dette er mit første HIFI), så er det en stor fornøjelse at få lov til at præsentere det man har stykket sammen.

 

Siden det er mit første setup, er der stadig plads til forbedringer, men jeg er alt i alt godt tilfreds med lyden, både i stereo og specielt i surround.

 

Højtaler:

Front:                                          B&W 604s3

Center:                                        B&W LCR600

Bag:                                            B&W 602s3

Sub:                                            B&W ASW675

 

Anlæg:

Til front bruges (BiWire) 2 x eAR501

Til center (BiAmp) 1 x eAR202

Til bag 1 x eAR202

 

Receiver:                                  NAD T163v2

DVD:                                         Rotel RDV-985

 

Kabler:

DVD -> Receiver:                  IXOS Gamma Encore

Receiver -> Front effect:         TARA LABS Prism 2200

Receiver -> Center effekt:       TARA LABS Prism 500 / IXOS Y-split

Receiver -> Bag effekt:             QED Qunex 1

Receiver -> Sub:                       IXOS XHV406

 

Front:                                            TARA LABS Nexus

Bag:                                              Dali White Wave

Center:                                          Dali White Wave

 

Fjernsyn: B&O – LEetellerandet

 

Rummet: Stue – 40m2

 

Billeder:

Lytte position - taget lige bag sweetspot.

 

 

Tæt på 604s3 - HT har jeg haft siden august sidste år. Brugte min gamle marantz forstærker 2x40w, med skiftet har jeg oplevet at jeg har fået en HT med liv, dynamik og ingen ulmen. Jeg har arbejdet en del for at få effekt nok til disse ht til en rimelig pris.

 

 

Tæt på LCR600 - utrolig klar tale - den gør det fantastisk godt.

 

 

Katte er født nysgerrige!!

 

 

Jeg håber at de "kloge" har ret med at alt under 80hz ikke er retningsbestemt  - ellers forsvinder der en del lyd her. Spøg til side jeg har leget lidt rundt med crossover og fundet at 40hz er et godt skel med 604 som front. Jeg har haft subben til at stå ved venstre front - lydmæssigt står den mindst lige så godt hvor den står nu og så falder konen ikke over den.

 

 

Nærbillede af subben. Den spiller godt, virker meget hurtig og dynamisk. Den har en flydende overgang fra min højtalere og spiller derfor også med i stereo, for øjeblikket.

 

 

Baghøjtalerne - tja jeg ved ikke lige hvad jeg skal sige - der kommer nye standere i næste uge, så kan vi have gæster igen. Billedet er taget lige foran sweetspot.

 

 

Nærbillede af 602s3

 

Og så til kraftværket - uden spild varme.  Jeg ved næste ikke hvad jeg tør sige omkring dette, uden at starte en religionskrig.

NAD 163V2 - Ja der er sss lyd - men ikke noget som jeg kan høre mere end ½ fra HT og det er ikke proportionalt med lydstyrken.

eAR giver klar adskillelse af instrumenter, varm og en ikke farvet lyd. Som andre har beskrevet tidligere, kan man skrue op og op uden at mærke det, der er ingen forvrængning overhovedet - det bliver bare ufatteligt højt - selvfølgelig kan de ikke blive ved  - det kan mine ører vel heller ikke(på trods af deres rene lyd).

DVD'en er fire år gammel - men den hva' den kan endnu. Jeg overvejer klart at se efter en CD afspiller men har ikke bestemt mig endnu (følger trådene om CD vs. DVD).

 

 

 

En fjernbetjerning - som kan styre fjernsyn, DVD og forforstærker. Det var ikke derfor jeg købte NAD'en men det er da ok.

 

Og så lige et billede, der beviser Peter AR, ikke er fuld af løgn når han siger at materialet er spejlblankt.

 

 

Se på eAR501'en øverst til højre - genspejlet af fjernbetjeningen på sofabordet.

 

Jeg har ikke skrevet om kabler - mest af alt fordi jeg ikke ved en s... om dem.

 

Jeg har selvfølgelig en ide om at der skal ske et eller andet med medie til visning af film, om vi taler projektor eller LCD/Plasma vil tiden vise.

 

Ser frem til jeres ris og ros.

 

-Pejle



__________________
B&W604S3, 602S3, LCR600, ASW675, 2x eAR501, 2x eAR202, NAD T163v2, W7 Mediacenter, Squeezebox touch
Til top Vis Pejle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pejle Besøg Pejle's Websted
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Spændende setup. Tillykke med det!

Har du prøvet at benytte eAR 202'eren til fronterne? Jeg har nemlig selv lige bestilt en, men er bange for om den er for svag i forhold til 501'erne.

Og hvis jeg skulle komme med nogle ideer, så var det måske pænere hvis eAR forstærkerne stod ovenpå de respektive højttalere? De passer da til enhederne i farve

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 671
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Fedt setup.... lige efter min smag!

Har du ovevejet at flytte tv'et samt racket mere til venstre, så billedet/lydbilledet bliver mere centreret? 

Til top Vis Feeble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feeble
 
Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Det ser alt sammen meget fint ud - hvordan lyder de EaR på B&W: Kan du give en mere detaljeret beskrivelse. Jeg har en fordom om at det måske kan lyde lidt over-analytisk og stejlt, men jeg tager formentlig fejl, eller...??

....og pas nu på de skarpe katte-fusse-kampkløer ikke river hårdere i B&W´s membraner end godt er.

De er da søde, de kræ, men også en smule egenrådige og uforstående overfor herrens lyst til lyd

MVH



__________________
Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen
 
Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1950
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

 

Jamen det er da utroligt så mange B&W tilhængere der begynder at melde ud med deres systemer efterhånden.....dejligt at se

Og så er den Sub bare rigtig fed



__________________
"Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"


Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo
 
Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1950
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:

De er da søde, de kræ, men også en smule egenrådige og uforstående overfor herrens lyst til lyd

MVH

Katte og HIFI...hænger lige så meget sammen som vand og olie



__________________
"Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"


Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Ser rigtigt nydeligt ud! er også selv meget glad for B&W, men tillad mig at komme med nogle forslag..:

Styr på kablerne (kabelbakker gør underværker), et rack til al hardwaren (tror de bliver ret varme), og så synes at din Rotel DVD er en en stakkel at have allle de Kg oven på sig, det kan da ikke være sundt!?, Nogle stands eller vægbeslag til dine BHT..

Velkommen til !



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
jetz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 714
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Rigtigt lækkert setuo du har der. Det er første gang jeg har set billeder af de ear202 i et setup og det lyder til at de gør det ganske godt. Jeg overvejer selv om jeg skal bestille én bare for at prøve.
Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz
 
Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 884
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Endnu en omgang af 600-serien bliver præsenteret - nice! Nu ved jeg ikke hvor længe du spillet højt, men de højttalere kan jo godt tåle en del power og forstærkere har det jo med at blive varme, så hvis jeg var dig ville overveje at lave lidt mere luft mellem forstærkerne. 



__________________
Venlig hilsen
Olsen
Til top Vis Olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Olsen
 
Pejle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 59
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Tak for ordene !!

Jeg har desværre ikke haft eAR202 på mine fronthøjtalere endnu. Jeg har dog haft en af dem på en DALI Euphonia MS4 og der manglede de lidt kræfter(2x100 i 8ohm), hvilket jeg også tror de vil gøre på 604. Men det var en spændende lyd som jeg vil anbefale dem som er til DALI at afprøve som et alternativ

Jeg droppede tanken om at have forstærkerne ved højtalerne, da jeg skulle købe 2x4mtr signal kabel!

Jeg ved ikke lige hvad der er sket med placeringen af center og fjernsyn - jeg tror bare jeg skal have flyttet den højre højtaler længere til højre.  Det har lidt at gøre, hvor vi kan placere sofaen.

Jeg har overvejet væg hængt rack og kabelbakker ja tak – lige nu ligner det - jeg ved ikke hvad. Jeg har dog den fordel at eAR ikke bliver specielt varme – faktisk er det forforstærkeren der bliver varmest, men stadig ikke noget man ikke kan lægge sin hånd på. Kg mæssigt så står der ca. 20kg. oven på DVD’en nok ikke noget den ikke kan bærer, men den skal da på toppen igen. Som jeg tror jeg skrev så kommer der stands på tirsdag i næste uge.

Angående katten – så ja det kan være et problem – lige nu elsker hun sofaen.  Normalt har jeg frontbeklædning på højtalerne og B&W har lidt plasticgitter bag stoffet så man ikke kan stikke hvad som helst i selve enhederne, hvilket også kan være ganske praktisk når man også har en søn på 1½.

Jeg ved ikke hvad det er med B&W folket – måske fordi det er købt i HFK. Jeg har ramt den lyd jeg gerne vil have indenfor et, for mig, realistisk budget. Jeg tænker lige lidt over hvordan jeg skal have beskrive lyden så det vender jeg tilbage med senere. At spille højt længe prøver jeg nok i aften – der bliver lidt fest for alle nørderne, så der for vi at se om det bliver ved ”håndvarme” effekttrin

-Pejle



__________________
B&W604S3, 602S3, LCR600, ASW675, 2x eAR501, 2x eAR202, NAD T163v2, W7 Mediacenter, Squeezebox touch
Til top Vis Pejle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pejle Besøg Pejle's Websted
 
CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 682
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

fedt system!

Hvad med den sss lyd fra din forforstærker? jeg har nemlig en lige magen til har kun haft den i en uge og har samme problem!

For mit vedkomne for de den lige tilbage i hovedet og så må de rette fejlen. Hvilket det i mine øjne reelt må være da jeg har givet 4999.- for et produkt, lavet af en anerkendt hifi-producent der promovere sig på at deres lyd skal være noget så ren, og især i stereo skal deres av-prod. være specielt gode hvilket jeg så mener de har fejlet med. altså ja det er bare ikke tilfredsstillende!

Jeg har også samme højttalere dog med undtagelse af sub'en jeg skal ha' 2 ASW600 men den af din fanme bare i klasse for sif selv jeg synes den er så ond! 

Til top Vis CRC1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRC1
 
Pejle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 59
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

hmm - nu kan jeg ikke høre sss lyden når jeg er væk fra højtalerne. Jeg har haft en med hjemme på prøve, som havde samme "problem" - så jeg forventede ikke det var anderledes ved den jeg købte.

På trods af sss lyden, har jeg valgt t163v2 fordi den har den bedste lyd i dens klasse og klasssen over den(subjektivt). Jeg tror ikke HFK kan rette det, men skulle det være tilfældet vil jeg gerne høre det.

Jeg forstår ikke helt du går efter 2 subs - hvor mange Hz vil du sætte crossover til i forforstærkeren? ASW675 er ond - den er ekstrem hurtig og dermed dynamisk af en sub at være.

-Pejle



__________________
B&W604S3, 602S3, LCR600, ASW675, 2x eAR501, 2x eAR202, NAD T163v2, W7 Mediacenter, Squeezebox touch
Til top Vis Pejle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pejle Besøg Pejle's Websted
 
CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 682
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

"På trods af sss lyden, har jeg valgt t163v2 fordi den har den bedste lyd i dens klasse og klasssen over den(subjektivt). Jeg tror ikke HFK kan rette det, men skulle det være tilfældet vil jeg gerne høre det."

Hmm det håber jeg sgu de kan men mit er vist også en værre grad end dit tilfælde, min sss stiger kotinuerligt med volumen og ender når jeg skruer meget/helt op i direkte støj!

"Jeg forstår ikke helt du går efter 2 subs - hvor mange Hz vil du sætte crossover til i forforstærkeren? ASW675 er ond - den er ekstrem hurtig og dermed dynamisk af en sub at være."

jeg ved det ikke endnu og vil lytte mig frem til det, grundet til to er for at have et godt over skud, jeg har lyttet til det før, og det gav en meget mere behagelig bas. I øjeblikket har jeg crossover på 60Hz, før gik den ved 40Hz, men efter jeg har flyttet og lavet om på mit rum synes jeg det lyder bedre, jeg manglede lidt hvis man kan sige det sådan. 

Jamen du har en ekstremt fed sub, det er der bare ingen tvivl om, jeg håber bare på et bedre resultat, men altså ja det må tiden jo vise!

Til top Vis CRC1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRC1
 
Pejle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 59
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

ok - jeg har nemlig selv lyttet og fandt at det ikke rigtigt gav noget - igen smag og behag. 

Dog ikke på ASW675.



__________________
B&W604S3, 602S3, LCR600, ASW675, 2x eAR501, 2x eAR202, NAD T163v2, W7 Mediacenter, Squeezebox touch
Til top Vis Pejle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pejle Besøg Pejle's Websted
 
kim07
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 93
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Fed bio du har sat sammen der har selv lidt af det samme men med t973 som effekt glæder mig til at få ligeså meget plads

__________________
Mit Nad B&W og Denon Anlæg
Til top Vis kim07's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim07
 
Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 412
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Jeg synes nu godt du kan være bekendt at invitere gæster selv om de må sidde på gulvet :D
Det ser rigtigt godt ud :-)


__________________
---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
Til top Vis Jokerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jokerman
 
Pejle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 59
Sendt: 27 Maj 2005 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Kim07: Ja,  du har jo selv et fedt setup, det med pladsen er nok et sp. om pririotering(mindre anlæg, mere plads ). Jeg havde selv t973 hjemme og det uden tvivl et fedt effektrin - dog blev jeg lidt træt af de aktive blæsere.

Jokerman: Jeg er den glade ejere af to standere - så nu kan gæsterne sidde ned.

-Pejle



__________________
B&W604S3, 602S3, LCR600, ASW675, 2x eAR501, 2x eAR202, NAD T163v2, W7 Mediacenter, Squeezebox touch
Til top Vis Pejle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pejle Besøg Pejle's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes