Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. maj 2024 | 12:48   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Ingeniørens biokælder - Nu er det SLUT! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 86
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 706
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Hey.

Smuk setup og virkeligt lækker opstilling.

Dit tv-bord, kan det passe at det er fra Ilva/Danbo/Biva/blabla til ca. 900 kr? Er du glad og tilfreds med det eller hvordan?

Er nemlig ved at prøve at finde mig et tv bord til mit Panasonic TX-32PK25F, men kan aldrig rigtigt finde noget jeg synes passer ordentligt. Ender sikkert med at skulle bygge det selv eller noget



__________________
Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted
 
kiro
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 459
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Det ser godt ud dig grej , købte du dit Bedea kabel hos TC ? og er du tilfreds med det ?, samt hvor langt er det ?. Er selv ude efter sådan et kabel på 10 m samt en DVD afspiller med Prograsiv scan.

 

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted
 
Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1258
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Hold da op hvor kommentarerne flyver ind.... Men bliv endelig ved  det var derfor jeg postede inlægget .

CHTT skrev:
Nu kender jeg jo lyden (og lærredet fra John), men jeg undrer mig over dine lave placering af R1000 - hvorfor hænger de ikke højere oppe så du får glæde af spredningen? Så vidt jeg husker anbefales en placering 60-90cm over ørehøjde...
Når jeg sidder i sofaen er der faktisk 60 cm til undersiden af højtalerne, men hvis der er noget at hente på at rykke dem 30 cm op. Så kan det da hurtigt arrangeres... Hvad er jeres bud ?

F.Christians skrev:
HØJTTALERPLACERING: Flyt dog den glasvitrine væk og stil dine hovedhøjttalere ud til kanten af lærredet, hvis du altså må!!!
Først og fremmest skal min kone nok ikke have skudt for meget i skoene, hun har bl.a. selv foreslået at der blev rykket drastisk rundt i stuen, bare for at få plads til dem (det var der ikke før). Desuden er rummet også en stue og lejeplads for min datter, det betyder nødvendigvis at alt ikke kan optimeres 100%. Jeg har lavet lidt opmålinger, og højtalerne står 35 cm 'ved siden' af lærredet og 30 cm bag det. Jeg kan ikke umiddelbart se at det skulle være et problem, hvis det er, så er der bare ikke noget at gøre ved det . MEN når vi engang flytter og jeg får min bio-kælder, så kan jeg optimere 100% med kæmpe fliser under højtalerne og DTS skilte på vægene, men lige nu er det kompromiernes kunst .

biojensen skrev:
Fed hjemmebio med et super setup. Har selv et greyline lærred fra Qualityscreen og det er alle pengene værd og kundeservicen hos Qualityscreen er helt i top . Se min hjemmebio på http://www.biojensen.dk/
Takker, det er nu ikke nødvendigt for mig at kigge nærmere på din side. Det har jeg nemlig allerede gjort utallige gange . Det var bl.a. nogle af dine screenshots der fik min kone overtalt til at se en demo .

Rapper skrev:
Dit tv-bord, kan det passe at det er fra Ilva/Danbo/Biva/blabla til ca. 900 kr? Er du glad og tilfreds med det eller hvordan?
Jeps, det er fra Daells Bolighus og det kostede omkring en tusse. Jeg er nu ganske tilfreds med det (er ikke faldet sammen endnu ).

kiro skrev:
Det ser godt ud dig grej , købte du dit Bedea kabel hos TC ? og er du tilfreds med det ?, samt hvor langt er det ?. Er selv ude efter sådan et kabel på 10 m samt en DVD afspiller med Prograsiv scan.
Nej det er købt hos www.av-connection.dk og det er på 9m, men det bliver fremstilt i flere kvaliteter og man kan frit vælge længden. Men hvis du ikke har så travl kan du købe mit (sammen med afspilleren) om nogle måneder, når der kommer en betalelig og god DVI afspiller .



__________________
Se min tidligere HD bio-kælder her!
Til top Vis Ingeniøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniøren
 
CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1281
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Hmm - det kan være din loftshøjde snyder mig. Jeg har selv mine hængende 30cm fra loftet hvilket er en lille meter over ørehøjde (se signaturlink) og jeg synes den "høje" placering er med til at sprede lyden godt.

Jeg tror især din højre surroundht vil have gavn af at komme højere op, da afstande fra sofaen hen til ht'eren er stor og diskanten jo er på undersiden.



__________________
AVI + Squeezebox
Til top Vis CHTT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CHTT
 
Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1258
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

CHTT skrev:

Hmm - det kan være din loftshøjde snyder mig. Jeg har selv mine hængende 30cm fra loftet hvilket er en lille meter over ørehøjde (se signaturlink) og jeg synes den "høje" placering er med til at sprede lyden godt.

Jeg tror især din højre surroundht vil have gavn af at komme højere op, da afstande fra sofaen hen til ht'eren er stor og diskanten jo er på undersiden.

Ja de ser unægteligt ud til at hænge lavt på billedet, men jeg vil forsøge at rykke dem 30 cm op når jeg lige får tid.

Jeg har i øvrigt også studeret din hjemmebio, discrete har også været et af mine nøjleord .

Er der i øvrigt nogle der har en (eller flere) kommentarer til min plan om at bruge en 1001 som back-sorround. Jeg kan sku ikke klemme 2 yderligere ind, og jeg syntes ikke R1000 egner sig i 6.1 pga. det assymetriske design.



__________________
Se min tidligere HD bio-kælder her!
Til top Vis Ingeniøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniøren
 
CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1281
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Hmmm jeg tror en 1001 får svært ved at sende lyden ned bag dig hvis du sidder i sofaen, som det er placeret lige nu. Måske kan en R1000 hænges på en lille skæv træklods/plade så den kommer til at hænge lige?

Hvad mener du iøvrigt med ikke at kunne "klemme 2 ind" - der er da altid plads til en HT mere

Alternativt kunne en 1001 måske ligge nede bag sofaen og skyde lyden opefter? (se http://www.dolby.com/ht/Guide.HomeTheater.0110.pdf for flere alternativer)



__________________
AVI + Squeezebox
Til top Vis CHTT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CHTT
 
Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1258
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Ja, det er også min egen bekymring. Jeg har nu tænkt på om man kunne vinkle den nedad, eller endda hænge den i loftet og 'skyde' den nedad. Men jeg er nu ret usikker på om det vil give det rigtige lydbillede.

Men jeg tror nu ikke at der altid er plads til en HT til (efter en omrokering af stuen, og formøbling af en mindre formue skal jeg vist ikke presse cintronen mere ). Min kone er meget forstående (overbærende) men der er nok også grænser



__________________
Se min tidligere HD bio-kælder her!
Til top Vis Ingeniøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniøren
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

hmm hvad med en c1000 som baghøjtaler, har altid tænkt på om sådan en center ville egne sig som bag da den jo er utrolig smal og så kunne jeg forstille mig at den er mere indretningsvenlig. Mine 202 ( modellen før 2002) er ihvertfald nogle ordentlige klodser, men nøj hvor de spiller god.  

Dette var bare et forslag som jeg har tænkt på, men aldrig har set eller hørt om



__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1258
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

tonyax skrev:

hmm hvad med en c1000 som baghøjtaler, har altid tænkt på om sådan en center ville egne sig som bag da den jo er utrolig smal og så kunne jeg forstille mig at den er mere indretningsvenlig. Mine 202 ( modellen før 2002) er ihvertfald nogle ordentlige klodser, men nøj hvor de spiller god.  

Dette var bare et forslag som jeg har tænkt på, men aldrig har set eller hørt om

Jeg syntes nu ikke C1000 er særlig placeringsvenlig, den er godt nok smal, men der er godt nok også dyb. Så med mindre den vender på højkant, er den nærmest umuelig at placere midt på en væg.

2002 kunne også være en mulighed, men rent estetisk er de(n) nok for stor. En fordel ved 1001 er at den har samme fysiske mål som R1000, så det vil ligne et mere integreret system. Desuden er bag-centeren jo nok heller ikke den kanal hvor det ligefrem skal brage ud af, eller hvor man for den sags skyld har brug for den store bas. Så jeg tror egentlig at jeg holder mig til 1001 som bedste bud.



__________________
Se min tidligere HD bio-kælder her!
Til top Vis Ingeniøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniøren
 
Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 706
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:

 Jeps, det er fra Daells Bolighus og det kostede omkring en tusse. Jeg er nu ganske tilfreds med det (er ikke faldet sammen endnu ).

Oki. Kan jeg evt. lokke dig til at måle hvor bred og høj (kan hylderne flyttes vertikalt?) den øverste hylde, hvor din centerhøjttaler står, er?



__________________
Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted
 
Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1258
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 06:03 | IP-adresse registreret  

Rapper skrev:
Ingeniøren skrev:

 Jeps, det er fra Daells Bolighus og det kostede omkring en tusse. Jeg er nu ganske tilfreds med det (er ikke faldet sammen endnu ).

Oki. Kan jeg evt. lokke dig til at måle hvor bred og høj (kan hylderne flyttes vertikalt?) den øverste hylde, hvor din centerhøjttaler står, er?

Lad mig se om jeg ikke kan nå det engang i aften .



__________________
Se min tidligere HD bio-kælder her!
Til top Vis Ingeniøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniøren
 
Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 706
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:

Lad mig se om jeg ikke kan nå det engang i aften .

Ville være lækkert



__________________
Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

hehe var også bare et forslag.

 

 



__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1258
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

Rapper skrev:
Ville være lækkert
Jeg nåede det sku ikke, men jeg skal nok få det gjort snarest. Jeg er desværre lidt ophængt for tiden, hvilket også har betydet at jeg stadig kun har set én hel film på systemet .

tonyax skrev:
hehe var også bare et forslag.
Og det var jo også lige det jeg efterlyste, du kunne jo have set noget jeg ikke havde .

Nu lyder set som om at der er flere der kender mine 6006'ere ret godt, ville jeg få noget ud af at trække et ekstra sæt kabler til dem (altså bi-wire konfig), eller er det kun noget man gør til musik (og ikke film) entusiaster?



__________________
Se min tidligere HD bio-kælder her!
Til top Vis Ingeniøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniøren
 
CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1281
Sendt: 06 Marts 2004 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Hej Ingeniør - jeg har altid kørt med Biwire til mine 6006'ere (først Dali Blue wave, siden Tara Labs Nexa), også selv om det er mest til film - jeg synes forskellen er lille men hørbar.

En alternativ løsning (og billigere) er at erstatte de bøjler der sidder mellem de to sæt terminaler på højttaleren med et lille stykke af samme kabel som der er trukket mellem forstærker og højttaler - jeg tror nok "fagtermen" er en Jumper.



__________________
AVI + Squeezebox
Til top Vis CHTT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CHTT
 
Guldberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Januar 2004
Status: Offline
Indlæg: 231
Sendt: 06 Marts 2004 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Feje hold! Glæder mig sku også til jeg bliver inginiør engang om et par år, men SU-lån er en god ting, har da fået råd til en AE500 så jeg burde nok ikke brokke mig
Til top Vis Guldberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldberg
 
danish
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 199
Sendt: 06 Marts 2004 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:

DVD: Harman/Kardon DVD 25

Puha … Det har nærmest været et umuligt valg , der var ingen tvivl om at jeg gerne ville have en afspiller med DVI udgang. et de-interlacing kredsløbet af en god kvalitet (Faroudja DCDi), skalering til 720P (i 50Hz) og en generel gennemført kvalitet. Alt sammen i en afspiller der ikke må koste mere end de 4-5k. Som de fleste ved findes denne afspiller ikke endnu . Så efter at have ombestemt mig 14 gange, endte jeg med at købe en brugt HK 25. Jeg fik den til en god pris, og satser på at kunne sælge den for det samme (inkl. mit komponent kabel) om 2-3 måneder når (Tapeconnection) forventer at min ønskeafspiller kommer på markedet. Så indtil da må jeg ’leve’ med 25’eren, sammen med et lækkert tykt (16mm) komponent kabel fra Bedea hvor der er påsat guldbelagte teflon stik.

 

Denne her er godt nok ikke med Faroudja DCDi, men den er ret populær:

http://www.vinc.com/product.asp?id=31&PID=21

Og nye produkter af samme skuffe er på vej:

http://www.projectorcentral.com/news_story_640.htm

Lækkert setup der!

Mvh danish

Til top Vis danish's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danish
 
CRiM
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Februar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 148
Sendt: 06 Marts 2004 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:

om 2-3 måneder når (Tapeconnection) forventer at min ønskeafspiller kommer på markedet. Så indtil da må jeg ’leve’ med 25’eren, sammen med et lækkert tykt (16mm) komponent kabel fra Bedea hvor der er påsat guldbelagte teflon stik.

 

 

 

Hvilken en er din ønske afspiller??

Jeg skal nemlig også snart til at købe ny afspiller og vil også meget gerne have en med DVI udgang.

Ellers ser det sgu godt ud. MEN tror du ikke du kunne flytte de to lysestager eller hvad det nu er, som der står på din højre 6006 uden konen opdager det  

Til top Vis CRiM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRiM
 
Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1258
Sendt: 06 Marts 2004 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Rapper skrev:
Ville være lækkert

Beklager ventetiden, den måler (HxBxD) 62x100x46 cm, og hylderne kan flyttes verticalt.

CHTT skrev:

...jeg synes forskellen er lille men hørbar.

Tak for inputtet, så bliver det nok ikke det første jeg kaster mig over.

Guldberg skrev:
...men SU-lån er en god ting, har da fået råd til en AE500 så jeg burde nok ikke brokke mig

Det var da mere end jeg kunne på SU(lån), så ingen grund til beklagelser .

danish skrev:

Denne her er godt nok ikke med Faroudja DCDi, men den er ret populær:

http://www.vinc.com/product.asp?id=31&PID=21

Lækkert setup der!

Mvh danish

Den har jeg set på, men deinterlaceren er af en ringe kvallitet, og det er mindst lige så vigtigt som DVI og 720P. Afspilleren skal som minimum have Motion adaptive deinterlacing. Men tak alligevel .

CRiM skrev:

Hvilken en er din ønske afspiller??

MEN tror du ikke du kunne flytte de to lysestager eller hvad det nu er, som der står på din højre 6006 uden konen opdager det  

En med DVI, Faroudja DCDi og 720P. Bedste bud lige nu er efterfølgeren til Philips 963, men det er kun på rygte plan. Der skulle dog komme flere afspillere på markedet i april-maj.

Og nej, de kan ikke flyttes  (men de generer mig heller ikke).



__________________
Se min tidligere HD bio-kælder her!
Til top Vis Ingeniøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniøren
 
Ronnie99
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 42
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Hvad måtte du af med for lærredet?
Til top Vis Ronnie99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronnie99
 

<< Forrige Side af 86 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes