Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 08:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: uklare retningslinier (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Hvornår går det op for moderatorene herinde, at det bare at lukke en tråd og ikke "have tid" til ordentligt at forklare hvorfor, skaber mere tidsspilde?

Så kan vi vende den om; hvornår går det op for brugerne herinde, at når moderatorerne vælger at lukke en tråd, er det ikke til diskussion

Groove skrev:

Det tager kun 5 minutter at afslutte tingene ordentligt og samtidig opnås en opdragene virkning....

Så slipper vi også fra PMS moderatoror der indimellem ikke kan komme ud af det røde felt  

Vi er også kun mennesker, vi har også en hverdag der kan irritere. Det kan i nogle tilfælde blive overført til vores optræden herinde, det er uheldigt, men uundgåeligt.
Men det er også irriterende, når der en tråd hvor 2-3 personer trækker debatten væk fra trådens oprindelige emne, og man venligt beder folk om at gå tilbage til emnet, hvorefter det ikke har nogen effekt. Er det mangel på respekt?

og det med at det har en opdragende virkning, tja.. for en del brugere er jeg helt enig.. men det ses jo gentagende gange at man alligevel ikke har forstået det. Måske har man glemt det!?

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 16 Marts 2005 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

znefi skrev:

et lille forslag:

hvad med at man istedet for bare at lukke emnet om bilstero så lukkede den med en hendvisning til http://www.bilstereoforum.dk på den måde lukker vi emnet på en "pæn" måde og samtidig støtter en anden "kolega" side

man kunne evnt. lave en aftale med dem om at henvise her til når det modsatte er tilfældet.

det synes jeg også vi generelt er gode til. Jeg prøver selv at huske mig på, at når jeg lukker en tråd om edb spørgsmål, at henvise til www.eksperten.dk .. jeg kender intet til bilstereofora, for jeg bruger dem ikke.. men jeg skal da huske dit link

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Det er vel for pokker ikke så svært at finde ud af !!!

Her handler det om hifi og surround.

Andre steder handler det om bilstereo - endnu andre steder handler det om computere, bageopskrifter, udnyttelse af høvlebænkens skjulte potentialer eller noget andet...

Hvorfor skal alting pensles ud i det uendelige ??? Man skal jo kun kigge overskrifter på nyheder, tests og artikler i 16 sekunder for at finde ud af, hvad der her site, det handler om. Jeg er ærlig talt godt træt af at hvert et ord skal vrides og bøjes og så fiser det alligevel ikke rigtig ind.

Det er altså ikke et stykke venstrehåndsarbejde et par timer søndag formiddag, der holder dette site kørende. Det er nærmest et fuldtidsjob for at I kan få lov at hygge jer. Men gider I det  ??? Tilsyneladende ikke...

Jeg er normalt ikke sortseer,  men jeg må indrømme, at den dag, hvor jeg bare lukker og slukker hele balladen på dette ubetalte fritidsprojekt bliver mere og mere attraktiv....

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Jeg er rimelig ny bruger her inde, og jeg mener ikke at carfi eller edb spørgsmål hører til på et fora som det her, og det kan langt de fleste også sagtens se.

Desværre mener jeg at man kan se manglen på respekt alle steder i samfundet i dag, om det så er hærværk, rissen af biler el lign.
Jeg mener at manglen på respekt (for at kalde det det) er en af de ting som alle aldersgrupper lider under idag.

Jeg mener samtidig at moderator og redaktionsgruppen gør et rigtigt fint stykke arbejde på den her side. Men det kan hurtigt blive surt at skulle holde noget kørende som brugerne tilsyneladende alligevel ikke værdsætter. Eller som de ihvertfald har svært ved at give udtryk for.
Jeg har ikke oplevet at nogen tråde er blevet lukket uretmæssigt (selv om jeg lige er tilmeldt har jeg læst en del inden da) og sådan skal det også være, selvfølgelig kan vi som brugere ikke være tjent med at en side kører censur på de ting der står i deres forum, men til gengæld skal brugerne også respekterer de regler som der er for et site, hvad enten det er skrevne eller uskrevne regler. Og jeg læser ikke hifi som omfattende carfi.

Jeg vil lige gentage at jeg er godt tilfreds med den måde sitet bliver kørt på, så keep up the good work

jold
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

syntes da car hifi har meget,med hifi at gøre

Da mere end HTPC som jeg dog ikke fatter hvad laver her.

og hvad med MIT DIY project burte man ikke holde sig til gøre det selv magasinet???

Og mit hifi/surround Til bo bedre

HIFI lytnig om det er hjemme eller i bil kan jeg ikke se at der er forskæld på flere har da også surround i bilen

carsten

Til top Vis jold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jold

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

jold skrev:

syntes da car hifi har meget,med hifi at gøre

Da mere end HTPC som jeg dog ikke fatter hvad laver her.

og hvad med MIT DIY project burte man ikke holde sig til gøre det selv magasinet???

Og mit hifi/surround Til bo bedre

HIFI lytnig om det er hjemme eller i bil kan jeg ikke se at der er forskæld på flere har da også surround i bilen

carsten

HTPC kan også bruges til lækker stereo lyd !

Til top Vis torkild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torkild

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

Det Men det er også irriterende, når der en tråd hvor 2-3 personer trækker debatten væk fra trådens oprindelige emne, og man venligt beder folk om at gå tilbage til emnet, hvorefter det ikke har nogen effekt. Er det mangel på respekt?

HVor er den venlige forespørgsel her:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=21782&K W=Groove

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 16 Marts 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:
witzel skrev:

Det Men det er også irriterende, når der en tråd hvor 2-3 personer trækker debatten væk fra trådens oprindelige emne, og man venligt beder folk om at gå tilbage til emnet, hvorefter det ikke har nogen effekt. Er det mangel på respekt?

HVor er den venlige forespørgsel her:

den kan være kommet i PB!?

(kender ikke begrundelsen for den lukkede konto)

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Forstår ikke denne tråd

Hvorfor gå i så små sko at man kan hidse sig op eller blive irriteret over at der findes indlæg som ikke lige 100% handler om HiFi eller surround? (De handler jo trods alt alle om at opnå den bedst mulige lyd og er det nu så slemt?)

Hvorfor overhovedet brokke sig over et så lille problem, når man på den tid man har brugt på dette kunne nå at zappe væk fra mængder af irrelevante indlæg og tråde? Den tid (ulønnet) som moderatorerne bruger på at svare på peditesser som disse kunne de jo have brugt til tadaaa.... gæt selv!

Jeg glædes hver dag over dette forum og det arbejde som bliver lagt i at holde det kørende, men skal det virkeligt være "dansk brokke-mentalitet", som får det hele til at køre i sænk?

HiFi betyder s.v.j.v. noget i stil med at stræbe efter at genskabe lyd/musik så troværdigt som muligt, så hvor går grænsen? Skal vi ikke bare beholde hifi4all som den er, istedet for at forvandle det til "HiFi-Politi-stat4someone"

(ja der fik jeg vist sat det lidt på en spids!, men i ved hvad jeg mener...)

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Redaktøren skrev:

Jeg er normalt ikke sortseer,  men jeg må indrømme, at den dag, hvor jeg bare lukker og slukker hele balladen på dette ubetalte fritidsprojekt bliver mere og mere attraktiv....

Se nu er det 3. gang jeg ser denne udmelding fra redaktøren, så du må jo mene det mere og mere? Det piner mig at se voksne mennesker klynke, så jeg har nogle forslag til hvad du evt. kunne gøre:

Hvis det virkeligt er så galt fat, så uddeleger da en del af opgaverne. Udnævn flere moderatorer, undlad selv at blande dig i moderering af trådene, og koncentrer dig om det du synes er sjovt ved siden. Med 300.000 månedlige brugere, burde der være nok af frivillige at tage af. Garanteret også nogen der kan hjælpe med programmering, hvis det er det der tager al tiden.

Og hvis det er økonomien der plager (mener en gang at have læst at det koster dig 10.000 kr om året at drive siden?) så lav da nogle få tiltag der kan give lidt indtægter. Opret en donationskonto. Så kan du også få en fornemmelse af, HVOR populær siden er. Lav brugerbetaling på køb og salg, ligesom den eneste reelle "konkurrent" dba.dk har.

Jeg forstår i hvert fald ikke hvad du vil opnå med denne konstante trussel. Det er ikke særligt konstruktivt. Grunden til at der kommer nogle opstød indimellem er nok fordi redationen så godt som aldrig begrunder deres handling. Stå ved hvad I gør, men vær klar til at diskutere det. Så bliver vi alle klogere.

Røg SteenS f.eks. ud fordi han var Sam25 i forklædning? Nu er der i hvert fald åbent for fortolkninger igen. Jeg synes faktisk at det kunne være en god ide at lave en tråd hver gang en bruger ryger ud. Kun på den måde ved man jo hvad der er rigtig og forkert adfærd.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Hey,

Jeg prøvede at snakke med Bjarke på PM omkring hans lukning af tråden. Jeg kan sagtens se, at hvis tråden ikke hører hjemme her, skal den lukkes. Dog mener jeg at man kunne lukke den pænere, ved at henvise til f.eks. www.bilstereoforum.dk . Det skrev jeg omkring 3 gange frem og tilbage til Bjarke og han skrev det ikke var nødvendig.

Jeg er selv moderator på www.bilstereoforum.dk og ved at ulønnet arbejede bør påskønnes, men derfor kan man godt lukke af pænt ved at hjælpe folk på rette vej. Og et filter til en 4ohms diskant (hvilket de fleste vifa også er) burde kunne klares herinde.

Jeg syntes det er fint med flere moderatorer, jeg prøvede dog i en PM at få Bjarke til at forstå min undren over hans signatur uden held.

Men jeg ønsker ham held og lykke fremover med jobbet.

Skulle vi ikke bare stoppe her, og komme videre med vores daglige hyggen?

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Hej,
Hermed min uforbeholdne støtte til redaktionens og moderatorernes linie .

Den stramme linie bidrager efter min mening positivt til kvaliteten af dette forum.

Ja konsekvensen mangler en gang imellem - betyder det så meget? Skriv pænt, hold emnet.

Mener redaktionen at bilstereo ikke hører hjemme her, så er det helt og holdent redaktionens beslutnnig.

Til dem der mener at det er nemt at køre en stram og konsekvent linie og samtidig passe et fuldtidsarbejde har jeg kun et og sige: Prøv det selv - få et par børn at opdrage på . Tingene kan være sværere end de umiddelbart ser ud til.

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

zaka skrev:

Hej,

Den stramme linie bidrager efter min mening positivt til kvaliteten af dette forum.

Ja konsekvensen mangler en gang imellem - betyder det så meget? Skriv pænt, hold emnet.

Mener redaktionen at bilstereo ikke hører hjemme her, så er det helt og holdent redaktionens beslutnnig.

Til dem der mener at det er nemt at køre en stram og konsekvent linie
og samtidig passe et fuldtidsarbejde har jeg kun et og sige: Prøv det
selv - få et par børn at opdrage på . Tingene kan være sværere end de umiddelbart ser ud til.

Ja eller 4 børn , men det ser da udtil at de er letter at styre end nogle herinde
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Hej

Det var mig der oprettede tråden angående et delfilter her på siden. Og det var der nogle forskellige grunde til.

Her inde er der flere med langt støre kompetancer angående udregninger af delefilter, end der er på det omtalte bilstereoforum. En anden grund til at jeg spurgte her på siden er at et delefilter til brug i bilen sådan set er det samme som brug i en almindelig højttaler. Jeg kunne godt, som der bliver nævnt i denne tråd, have undladet at nævne en bil, og så kunne andre også have gavn af en tråd angående simple delefiltre.

Jeg kan ikke disideret ser ud fra moderatoren admin osv, synspunkter hvorfor tråden skulle lukkes, eftersom den sagtens kunne vhave været kørt videre hvis bil ikke var nævnt.

Jeg kan derimod godt forstå at i havde luktet tråden prompte hvis den handlede om hvilke højttalere afspillere osv. man skulle vælge til bilen, dette mener jeg ikke berører dette site. (Derfor har jeg også postet alle mine andre spørgsmål angende dette i de omtalte fora)

Synes det er fint i lukker tråde der er alt for offtopic så som kørebrønden, hvor mange hedder peter osv. Men at lukke en tråd om et simpelt delefilter, bare fordi det er til en bil, det forstår jeg ikke, man kan jo også bruge det til en højttalere inde i stuen.

Dette var bare mit synspunk

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

zaka skrev:
Hej,

Til dem der mener at det er nemt at køre en stram og konsekvent linie og samtidig passe et fuldtidsarbejde har jeg kun et og sige: Prøv det selv - få et par børn at opdrage på . Tingene kan være sværere end de umiddelbart ser ud til.

Jeg er helt enig i dine synspunkter, og synes det er godt de har stramme retningslinje, også at de selv kan være med på noget sjovt engang i mellem og så stadig holde styr på det hele, så det ikke går over gevind.

Men hvis jeg i min tråd havde spurgt om kring et delefilter til en højtaler som skulle fjerne de lave frekvenser til diskanten og det skulle være simpelt. ville tråden så være blevet lukket?

EDIT: Glemte lige. Nej jeg tror ikke det er næmt at drive/trække/køre(eller hvad man nu blev enige her inde om det hed) dette forum, har fuld repekt for det, nok også derfor dette er ens anden kæreste/kone

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Jeg synes godt det er lidt svært at finde ud af, for før i tiden har det åbenbart ikke været det store problem at folk stillede spørgsmål vedr. bil stereo:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4582&KW =bil

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8107&KW =bil

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9440&KW =bil

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8557&KW =bil

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9959&KW =bil

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10120&K W=bil

Og her er der også et medlem af redaktionen som hjælper med et bilstereo spørgsmål:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3994&KW =bil

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9686&KW =bil

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11012&K W=bil

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10797&K W=bil

Her vælger et medlem af redaktionen ovenikøbet at hjælpe spørgeren:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13273&K W=bil

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10660&K W=bil

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12283&K W=bil

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13933&K W=bil

Så jeg synes ikke det er helt retfærdigt at afvise bilstereospørgsmålene så kategorisk og gøre det på en måde, så det næsten giver indtrykket af at: Det burde spørgeren da for pokker kunne sige sig selv ikke hører til her"
Historien viser jo tydeligt noget andet.
Men naturligvis er det helt og holdent en redaktionsbeslutning mht. til hvad der er relevante spørgsmål, men så skulle det måske nok fremgå lidt klarere ?

Og så er det jo det er blevet nævnt tidligere overlappet, eks. spørgsmål vedr. bilsubs i hjemmet ?

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Og også lidt mere klarhed over årsagerne til de enkelte udelukkelser? Der blev talt om advarsler engang, men hvor er advarslerne i denne tråd:

Er det fordi det ikke rager os brugere så fint, men så fortæl dog i det mindste det!

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg har et spørgsmål om ...stereoht'er, som jeg vil bruge til hjemme biografen. Hvor skal jeg så spørge om det ???
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

blink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Kan da godt ske at bilstereo ikke høre hjemme på hifi4all, men forklar mig så lige hvorfor det er man har en linksektion der hedder bilstereo ????

fatter minus af at bilstereo ikke har noget med hifi at gøre

Til top Vis blink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blink Besøg blink's Websted

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

En tråd omkring en kørebrønd får masser af ros af selvsamme moderator, og de andre medlemmer af redaktionen.

Ja, indrømmet....jeg blev også grebet af GT4 stemningen og kommenterede den fede kørebrønd. Men et hypotetisk spørgsmål: Hvis man nu sidder i sin overfede kørebrønd og kører GT4 på livet løs og lyden drøner ud i Dolby Digital....så må man vel godt skrive om det i under "Surround Sound" ?  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes