Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 00:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W med Denon effektforstærkere?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 05:16 | IP-adresse registreret  

Ved ikke om det har interresse for di at bygge selv. men her er et byggesaet som jeg synes lyder super godt, og spiller godt sammen med denon.

http://cph.ing.dk/tema/selvbyg/ og http://www.danskaudioteknik.dk/

Hoejttalerene har det du efter spoerger isaer baghoejttalerne, hvis du vaelger at bygge selv kunne du f.eks. oege volumen en lille smugle og du vil faa vaesentlig mere punch i baghoejttalerene. Jeg blev selv saa overrasket over baghoejttalerene at jeg har 4 af dem i mit system

En dag du er i koebenhavn saa tag ind paa fredriksberg og giv DAT et besoeg, saa kan du evt lytte til hoejttalere, mener de har nogle der inde.

Jeg ved godt at det tager lang tid og man hellere vil ofre pengene paa noget der er faerdig, men saa vidt jeg huske kan man koebe pladerne udskaaret saa det bare er a samle dem selv

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

SilverShadow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:

Lytteindtryk af Dali Suite

Så blev der lyttet til Dali Suite, det skete privat i SilverShadow's kælder hvor en Denon 3803 trak et 5.0 setup.

Det positive:
Lækker, lækker, lækker centerhøjtaler, der var absolut ingen foreskel i lyden på denne og fronthøjtalerne. Generel set mindede selve lyden om Blue serien, bare renere og bedre. Jeg har læst at det kniber med bas/punch fra disse højtalere, det er jeg absolut ikke enig i. I modsætning til Jamo var jeg her overbevist om at potentialet var der, når først det bliver suppleret med en sub og nogle effekfotstrærkere er der dømt klasse surround!
Baghøjtalerne var lidt svære at bedømme, da rummet kun tillod at de sad oven over lyttepositionen, men umiddelbart gjorde de det godt og spredningen virkede også fornuftig.

Det negative:
Hmm... Tja... Baghøjtalerne måtte da godt have været lidt større, og serien måtte gerne have ført i sort finish.

Konklusionen:
Jeg tror vi har en vinder, men for ikke at gøre noget overilet skulle jeg gerne lige lytte til et par serier mere. Men skulle noget bedre ikke dukke op, så vil jeg ikke være ked af det .

Og en STOR TAK til SilverShadow for at spilde en halv time på mig
(Og SilverShadow er selvfølgelig også velkommen til at komme forbi til en lytter, det fik jeg vist ikke nævnt)

Jamen det var skam så lidt

Du har fået PB..

Til top Vis SilverShadow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SilverShadow

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Har du droppet at lyttet til Jamo D7? eller kan du ikke finde et sted hvor de har dem?

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ skrev:
Ved ikke om det har interresse for di at bygge selv. men her er et byggesaet som jeg synes lyder super godt, og spiller godt sammen med denon.

Nej, selvbyg har ingen interresse. Dels har jeg ikke den store lyst, og dels fordi jeg slet, slet ikke har tiden...

Kristian T skrev:
Har du droppet at lyttet til Jamo D7? eller kan du ikke finde et sted hvor de har dem?

Tjaa... Både og, jeg har droppet dem fordi jeg ikke kan finde et sted og lytte til dem .

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Lytteindtryk af JBL Studio L

Så gik turen til KT-Radio hvor jeg i lørdags var forbi og fik aftalt en demo ½ time senere. Da jeg kom igen havde de ikke fået gjort det klart, men aftalte så at jeg kom i dag istedet. Da jeg så kom i dag var det heller ikke klart, men de kunne hurtigt gøre det klart.
De fik hurtigt sat fronthøjtalerne til, centeren sad der i forvejen, og så var alt klart ??? (det var ikke nødvendigt at justere level på højtalerne, eller at sætte baghøjtalerne op!?).
Men jeg lyttede det bedste jeg kunne under omstændighedderne.

Det positive:
Lyden var god, rimelig god match mellem front og center. Der var massere af punch i fronthøjtalerne. baghøjtalerne kan jeg ikke udtale mig om, de stod pænt ved siden af mig .

Det negative:
Jeg var lidt i tvivl om jeg 'manglede' lidt i centerhøjtaleren. Højtalerne adskiller sig ved at være 4 vejs, og gå op til 40KHz (med en 'super' diskant der spiller mellem 20-40KHz), det var dog ikke noget jeg kunne registrere. Finishen var lidt plastik agtig.

Konklusionen:
Gode højtalere uden at imponere, jeg fortrækker Suite frem for disse.

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Lytteindtryk af B&W 600 Serien

Direkte efter KT-Radio gik turen til Hi-Fi Klubben på frederiksberg, her var jeg ligeledes i lørdags og fik arrengeret en demo i dag.
Her var servicen helt i top, og jeg fik skræddersyet der setup jeg ville lytte til. Det bestod af 604S3, LCR600 og 602S3 som baghøjtaler. Det hele blev trukket af en Denon AVR2805, så der skulle være god mulighed for at høre det berygtede "skingre" fænomen...

Det positive:
Front og center matchede forbløffende godt, jeg havde forventet en smule forskel fra den relaativt lille center i forhold til de store gulvhøjtalere, men jeg kunne ikke registere den. Deltajerne var meget klare og jeg hørte små ting som jeg aldrig havde hørt før. Specielt scenen hvor Gandalf kommer ridende i sin vogn i starten af den første ringenes herre film, var der kæder der raslede, græshopper og fuglekvidder i en grad der overgik hvad jeg ellers har hørt.
Bassen var et kapitel for sig, det er det mest stramme/kontante jeg til dato har hørt. Baghøjtalerne var suveræne, 602 er en stor baghøjtaler og det tætteste jeg kommer på en fuldtone højtaler i bagkanalerne, og her oplevede jeg ligefrem punch fra bagkanalerne!
Den skingre lyd fandt jeg aldrig, selv om jeg prøvede...

Det negative:
Jeg kan ikke rigtig komme på noget, centeren måtte gerne havde været på størrelse som suiten, men på den anden side syntes jeg ikke der var noget at udsætte på lyden (og der er jo den det handler om).

Konklusionen:
Jeg var IM-PO-NE-RET er og det stadigt, efter at have tygget på det siden i formiddags er sagen dog klar. Det bliver B&W!

Suite er også en rigtig god højtaler (specielt centeren) men jeg syntes ikke den var ligeså detaljeret og bassen var ikke ligeså stram. Men det er så bare MIN vurdering, jeg kan sagnens forstå at andre vælger suiten...

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:

Konklusionen:
Jeg var IM-PO-NE-RET er og det stadigt, efter at have tygget på det siden i formiddags er sagen dog klar. Det bliver B&W!

- er meget imponeret af dit forarbejde. Du bliver uden tvivl glad for dit valg (selvom jeg personligt ville have valgt Suiten). Synes det er sjældent at se en sådan ildhu for at finde det gear, som man ved man bliver glad for, hver gang man bruger det .

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Tillyke med det fine stykke arbejde, det betaler sig i sidste ende!!

Jeg kan godt forstå du valgte B&W DM 600 serien.....

Som du kan se, har jeg størrelsen et tak mindre i alle højtalere end dig, og jeg er fuldt tilfreds, så jeg det kan jeg kun forestille mig at du også bliver!

Jeg var selv ude i en masse prøvelyt af forskellige højtalere, men denne serie skilte sig bare positivt ud i forhold til de andre, og det gjorde det nemt at vælge. En meget fuldendt serie, som jeg synes fungerer rigtigt godt til både film og musik.

Hvad med sub?....hvad gør du der?

Hilsen Peter
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Super flot gennemgang/benarbejde inden dit endelige valg 

Faktisk var jeg ved at skrive et indlæg i går vedr. den skingre lyd ved at matche Denon og B&W, men jeg fik "kolde fødder"  netop fordi alle åbenbart er af den opfattelse at Denon og B/W ikke spiller .

Skæbnen ville så at jeg måtte ud og finde brugte HT'er og faldt over nogle DM604S2 og en LCR600S3 som jeg har købt og NU siger jeg det altså DET ER NOGET VRØVL med dette åbenbare store problem Denon og B&W skulle have. Jeg kan overhovedet ikke genkende problemet!

Kan det ikke tænkes det er med nogle gamle forstærker trin fra Denon som har drillet lidt?

Centeren er vild lækker og spiller bare godt. Det er syntes jeg mere punch og dynamik i denne B&W serie end i Suite 2.8.

Hvis du leder efter en sub så syntes jeg du skulle vælge en SVS PB12Plus dette monstre er klart en vinder. Jeg havde ikke hørt min inden køb og ManicMiner overbeviste mig om dette var et godt køb. Jeg kan kun sige jo mere jeg får spillet på den bandit jo mere vild med den bliver jeg. Du får en stram/fast og meget kontant bas som sider lige i mellemgulvet!

Nå, men stor tillykke med dit valg det bliver du rigtig glad for. Endelig for om din oplevelser når du får dine HT'er hjem.

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T

haspalm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Jeg kører også med en ren B&W serie - 604s2 front, cc6 center (gør det ok, men har overvejet at få fingrene i en lcr600) samt 602s2 til bagkanalerne.

Alt trukket af en denon 1705 - ikke voldsom stor - men stadig en fornøjelse :)

Som du skriver fungerer denne serie utrolig godt sammen og centerne overrasker og specielt disse 602'er i bagkanalerne er en nydelse.

Vi glæder os alle til at se dit sæt :)

Til top Vis haspalm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af haspalm

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:

Her var servicen helt i top, og jeg fik skræddersyet der setup jeg ville lytte til. Det bestod af 604S3, LCR600 og 602S3 som baghøjtaler. Det hele blev trukket af en Denon AVR2805, så der skulle være god mulighed for at høre det berygtede "skingre" fænomen...

Konklusionen:

Jamen tillykke med valget!

Jeg synes det er prisværdigt du ikke lod dig skræmme og dannede dig dit eget indtryk (på den sædvanlige grundige måde). Der er klart mange detaljer i 600 serien og punch er OK (selv om jeg kun har 601 til front + den store center).

Jeg vil dog lige tilføje at jeg i sidste uge "omgraderede" med effekttrin til front/center, således B&W'erne nu trækkes af et par gamle NAD istedet for Denon'en.

Oprindelig indtraf lyttetrætheden efter et par timers actionfilm for fuldt drøn . Men efter NAD er kommet til så er det væk og jeg har endda testet ved at høre musik i en times tid - uden at få ondt i ørene!  Med Denon'en som forstærker kunne jeg ikke engang holde til 5 minutters lytning. Måske er jeg bare sensitiv i forhold til diskanter, men jeg er stadig ikke fan af Denon/B&W kombinationen.

Men nu er der jo forskel på film og musik, og jeg synes det er fedt at få lydeffekt detaljerne med til filmoplevelsen - så nu er jeg tilfreds med kombinationen Denon-NAD-B&W

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Sådan der ! glæder mig at du deler min entuisasme for B&W....(tror jeg skal have kløerne i e par 602 ved lejlighed.)

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Nååå.... Der begynder at komme nogle Denon+B&W folk ud af 'skabene', er rygtet så stærkt at folk ikke vil vedkende sig at de har konbinationen ...

Anyhow, jeg jeg vil med rank ryg være fortaler for kombinationen .

prse skrev:
Hvad med sub?....hvad gør du der?

Umiddelbart vil jeg nok gå efter en (eller måske to) 675. Men det tager jeg til den tid (når alle højtalerne er skiftet)....

Og STOR tak for alt inputtet, det har været yderst inspirerende

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:

Nååå.... Der begynder at komme nogle Denon+B&W folk ud af 'skabene', er rygtet så stærkt at folk ikke vil vedkende sig at de har konbinationen ...

Nææ . Har været der med Denon 3805 og B&W 603, og nu har jeg Dali. (At jeg så senere skiftede Denon ud med Marantz er en anden sag)

Ingeniøren skrev:

Anyhow, jeg jeg vil med rank ryg være fortaler for kombinationen .

Fair nok . Det gælder jo om at have noget man er glad for .

ZanioN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

har du tænkt på andet end b&w til sub?

siger det kun fordi jeg syntes b&w's subs lyder meget dårligt... men det er måske kun mig der har den erfaring?

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

ZanioN skrev:

siger det kun fordi jeg syntes b&w's subs lyder meget dårligt... men det er måske kun mig der har den erfaring?

Hvilke(n) har du prøvet?

Kan kun tale positivt om min ASW750 .

ZanioN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

har prøvet asw 600, asw 650, asw 675 og asw 750...

syntes det er for "banken i kassen" agtigt... men kun mit indtryk...

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

ZanioN skrev:

Den tid, den sorg/glæde. Lige nu har jeg fået valgt højtalere...

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

ZanioN skrev:
har prøvet asw 600, asw 650, asw 675 og asw 750...

syntes det er for "banken i kassen" agtigt... men kun mit indtryk...

hmm , dit indtryk vil jeg ikke tage fra dig, men at 675 og 750 skulle være for "banken i kassen" agtigt kan jeg ikke helt følge dig i. Kan du prøve at uddybe?

ZanioN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

hvis du banker på en trækasser komemr der en dårlig lyd... det er den lyd jeg syntes der komemr mest fra de subs... og så er det bare lidt højere... ved ikk hvad det skyldes og også en dårlig uddybning men kan ikk gøre det bedre :( håber det er nok...

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes