Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2024 | 18:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Mit bioloftprojekt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 24
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 467
Sendt: 24 Januar 2005 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Hvad er budgettet for rummet? (og jeg kan oplyse at jeg valgte den anden løsning du overvejede, nemlig at få gravet kælderen ud - alene det, med gulvvarme og isolering, men uden beklædning af gulv og vægge kostede 70 tkr.)

jeg har allerede overskredet mit planlagte budget, det løber op med 3-5 håndværkere hver dag i 3 mdr. samt alle de udgifter jeg (lige havde glemt).. Men skal det være - Skal det være, så jeg bider tænderne sammen og sparer lidt på andre ting istedet.

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 24 Januar 2005 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Med mit kendskab til håndværkerpriser har jeg regnet frem til at vi snakker et godt stykke over ½ mio? He he, vildt nok, men sådan er det når man renoverer. Det antager liv det skidt, og man kan ikke selv styre det længere.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 467
Sendt: 24 Januar 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har godt set det indlæg du refererer til, tanken har også strejfet mig. Indtil videre laver jeg en indbygget hylde over Tvét - den kan jo altid bruges til noget andet. Jeg tror ikke jeg kan få plads til en center på hver side uden det vil se "rodet" ud. Det letteste ville jo være et perforeret lærred, men det lader til at folk ikke er tilfredse med den kvalitet - samt at det er ret bekosteligt.
Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted
 
HAM SELV
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 58
Sendt: 24 Januar 2005 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Kan kun sige 1 ting....... LÆKKERT!! 

 

Har kikket med fra starten og det bliver jo kun bedre og bedre...

MEN det må sq blive en "smule" pebert sådan som du køber ind...

men OK fair nok bare man selv kunne det.

 

HAM SELV

Til top Vis HAM SELV's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HAM SELV
 
Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1950
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

 

Tænk engang hvis man investerede pengene i HIFI alene....pyha...så var det ikke meget der ikke var inden for rækkevidde



__________________
"Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"


Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo
 
-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 467
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Hattori Hanzo skrev:

 

Tænk engang hvis man investerede pengene i HIFI alene....pyha...så var det ikke meget der ikke var inden for rækkevidde

men hyggen ville ligesom svinde lidt når man sidder der på en pose rockwool i bidende kulde og kigger på de utæte tagplader... For en Rigtig god musik/film oplevelse tror jeg nu indretningen har en ret stor betydning. Jeg kunne lige forestille mig konens ansigt når jeg fortalte at kontoen var tømt til fordel for lidt 600K HIFI grej..

I syntes måske jeg er en luskefis, men jeg har allerede købt 1L matsort plastic maling til at blande i den maling hun kommer hjem med (når tiden kommer). Min idé er blot at give hende ret når hun siger: den ser altså noget mere mørk ud her, end nede hos farvehandleren.. hehe. Lidt lusket måske, men hellere det end at skulle bruge en hel aften på at forklare at det er bedst med en mørk farve. (hun vil jo gerne have en af de der moderne creme-farver).

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted
 
HAM SELV
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 58
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

-jan- skrev:
Hattori Hanzo skrev:

 

Tænk engang hvis man investerede pengene i HIFI alene....pyha...så var det ikke meget der ikke var inden for rækkevidde

men hyggen ville ligesom svinde lidt når man sidder der på en pose rockwool i bidende kulde og kigger på de utæte tagplader... For en Rigtig god musik/film oplevelse tror jeg nu indretningen har en ret stor betydning. Jeg kunne lige forestille mig konens ansigt når jeg fortalte at kontoen var tømt til fordel for lidt 600K HIFI grej..

I syntes måske jeg er en luskefis, men jeg har allerede købt 1L matsort plastic maling til at blande i den maling hun kommer hjem med (når tiden kommer). Min idé er blot at give hende ret når hun siger: den ser altså noget mere mørk ud her, end nede hos farvehandleren.. hehe. Lidt lusket måske, men hellere det end at skulle bruge en hel aften på at forklare at det er bedst med en mørk farve. (hun vil jo gerne have en af de der moderne creme-farver).

 

AHAHAHAHAHHAAHAH luske peter

 

HAM SELV

Til top Vis HAM SELV's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HAM SELV
 
-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 467
Sendt: 01 Februar 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

jeg har suget meget info til mig her på hifi4all. Bla. om det rack jeg skal have mit grej til at stå i. Egentlig havde jeg bare forestillet mig nogle 19mm MDF plader.

Men nu har jeg fået lavet nogle 20mm rustfri aksler/bøsninger med 2 neddrejede spor for o-ringe hvorpå hylderne i 30mm granit skal ligge.

Mht. min SVS PC ultra sub er jeg snart ved at miste tiltroen til dette firma. Jeg har ikke hørt en lyd fra dem..

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted
 
Mr. Sanders
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 December 2004
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Vedrørende din bekymring omkring SV Subwoofers. Du har PM.

__________________
Confidence C1 og TDAI2200
Til top Vis Mr. Sanders's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Sanders
 
schweinsteiger
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

følger lige tråden,ser rigtigt spændende ud

__________________
Dansk-Østrisk-Engelsk-Japansk-Australsk set-up
Til top Vis schweinsteiger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schweinsteiger
 
PillyWilly
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 279
Sendt: 04 Februar 2005 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Er du nu helt sikker på at du kan nøjes med 46.8 kvm hjemmebif? . kanon fedt rum, og de skrå vægge er ikke noget problem, nærmere tværtom, ingen stående bølger...måske dog lidt i sjusglasset.

Ang dit problem med centeren, så tror jeg at det vil være lydmæssigt bedre med 1 enkelt center 20 mm over gulvet, end 1 på hver side af lærredet, du skal jo have et ordentligt lærred med det store rum, vel ikke under 115" og så er der langt mellem centerne, men det er der garanteret mange der er meget bedre til rådgive dig om end jeg.
Jeg skal selv lave "biobunker" i kælderen, forhåbentligt i år, dog skal kærrestens yngste søn lige finde et sted at bo først, men jeg gør hvad jeg kan, for at jage ham på porten.

Venter spændt på at følge projektet.





__________________
Mvh
Jan Nielsen

Minibio tager form

Til top Vis PillyWilly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PillyWilly
 
-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 467
Sendt: 04 Februar 2005 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

PillyWilly skrev:
Er du nu helt sikker på at du kan nøjes med 46.8 kvm hjemmebif? . kanon fedt rum, og de skrå vægge er ikke noget problem, nærmere tværtom, ingen stående bølger...måske dog lidt i sjusglasset.

Ang dit problem med centeren, så tror jeg at det vil være lydmæssigt bedre med 1 enkelt center 20 mm over gulvet, end 1 på hver side af lærredet, du skal jo have et ordentligt lærred med det store rum, vel ikke under 115" og så er der langt mellem centerne, men det er der garanteret mange der er meget bedre til rådgive dig om end jeg.
Jeg skal selv lave "biobunker" i kælderen, forhåbentligt i år, dog skal kærrestens yngste søn lige finde et sted at bo først, men jeg gør hvad jeg kan, for at jage ham på porten.

Venter spændt på at følge projektet.



Jeg har gået og grublet over det med centeren. Nu har jeg (er igang med) lavet en indbygget hylde lige over hvor Tvét skal stå. i værste fald må jeg blot have 1,5m ekstra højtalerkabel og løfte den ned på en slags holder under lærredet.. ikke det mest optimale, men det kan da virke i praksis til jeg en dag finder en rigtig løsning.  Jeg skulle måske have lavet den storm P med centeren der kommer op af gulvet, men det er for sent nu.

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted
 
-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 467
Sendt: 04 Februar 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Mine hylder er forøvrigt klar til montering, jeg mangler bare lige at skrue 115 gipsplader på vægene samt alt det løse som gulv, EL, varme mv. Det går Meeeget langsomt efter håndværkerne har lavet det de skulle. Det er nu mere hyggeligt at sidde nede i varmen og surfe lidt istedet for at fjolle rundt på loftet og lege tømrer. Men jeg glæder mig nu rigtig meget til det bliver færdigt.

Hylderne bøjer i hvert fald ikke !! og konen jubler - hun elsker granit. Gad vide om hun også jubler når sandfarven lige får et skvat sort maling.. hehe

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted
 
-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 467
Sendt: 04 Februar 2005 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

jeg tager mine ord i mig igen ang. SVS. har lige modtaget denne mail:

Hey Jan; 

Sorry for the very long delay in reply, we had some issues with Bax our shipping company over quotes this week.  I’ll include a t-shirt with the order as our way of saying sorry for the delay.  


We just wanted to let you know that your order shipped out via BaxGlobal today. Your tracking number is xxxxxx and it can be tracked by going to http://baxglobal.com.  You can also contact Bax at 1(800)CALL-BAX.

If you have any questions about your order, problems with shipping, or anything else please email us at
sales@svsubwoofers.com or call the sales line at 703-845-1472 Monday to Friday 10am to 8pm Eastern. If you have any technical support issues please email us at techsupport@svsubwoofers.com.

Thank you for purchasing from SV Subwoofers and welcome to a rapidly growing family of home theater enthusiasts who know where to find the bass authority.

The SVS Team

woowwww..... jeg får en rigtig SVS t-shirt


Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted
 
KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 05 Februar 2005 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Hah tillykke med t-shirt´en og godt pakken er på vej!!!

Det er da bare om at komme i gang med de gipsplader



__________________
Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
Til top Vis KaZZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KaZZ
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 05 Februar 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Hey Jan!

Det kan godt være at jeg har misset det i tråden, men hvad har du planer om på center og BHT og bag center HT siden???

Glæder mig til flere billeder!!



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 467
Sendt: 05 Februar 2005 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:

Hey Jan!

Det kan godt være at jeg har misset det i tråden, men hvad har du planer om på center og BHT og bag center HT siden???

Glæder mig til flere billeder!!

i forvejen har jeg 1 stk. dynaudio contour til center samt 2 stk. B&W DS6 for BHT. Jeg har endnu ingen bag center, så forslag modtages gerne.

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 05 Februar 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

-jan- skrev:
Filmtossen skrev:

Hey Jan!

Det kan godt være at jeg har misset det i tråden, men hvad har du planer om på center og BHT og bag center HT siden???

Glæder mig til flere billeder!!

i forvejen har jeg 1 stk. dynaudio contour til center samt 2 stk. B&W DS6 for BHT. Jeg har endnu ingen bag center, så forslag modtages gerne.

Vil da have 6.1 eller 7.1?  I begge tilfælde vil jeg råde dig til at have den samme HT som bag center, og som bag HT. (ja jeg ved godt mine ikke er ens, men det har noget med pladsen at gøre, en 601 kunne ikke være der pga. reolen i venstre side, men når vi kommer i hus bliver der forhåbentlig plads, så alle BHT og BC er ens..)



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 05 Februar 2005 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Gratulerer med valget af subwoofer, du kommer bestemt ikke til at angre. Jeg har selv den minste, og tør knapt nok tenke på hvad en Ultra vil føles som :)
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 467
Sendt: 06 Februar 2005 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

prøveopstilling:

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted
 

<< Forrige Side af 24 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes