Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 17:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hvor blev ctacta af med sit HTPC projekt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
-Thomas-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 01 Februar 2005 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Hej

Er der nogen der ved hvor ham Christian blev af som var i gang med et HTPC projekt?

Han havde følgende projekt http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6570&PN =21

og flyttede så til dette link http://www.cta.dk/forum/

Mvh

Thomas

Til top Vis -Thomas-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Thomas-

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 01 Februar 2005 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Det spørger jeg også. Jeg kunne godt bruge hans ekspertise i en tråd om 100 Hz TV'er, som jeg skrev i for et par dage siden.

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Februar 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

CTA valgte desværre at forlade forummet.
Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Februar 2005 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Jamen kigger han ikke forbi engang i mellem? Synes jeg så ham svare på en tråd her for et page dage siden.

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

schrez
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 Februar 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

han har et netsite som du referede til. mon ikke du kan fange ham der...
Til top Vis schrez's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schrez

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 01 Februar 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Sidst jeg snakkede med ham, var han angiveligt ved at flytte til Sjælland. Hvordan det går med projektet ved jeg ikke helt, men jeg tror nok at han ville udvikle sw for Microsoft, og så lade andre om hardwaren. Og det er ikke lykkes at fange ham siden. Hans telefonnumre eller mailadresser virker ikke længere.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 01 Februar 2005 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Ja, lidt ærgeligt at han er væk... Mangler også en mand som ThueK. Han havde også stor ekspertise på området....

-Thomas-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2005 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Sidst jeg hørte fra Christian var d. 20 maj hvor han skrev dette:

------------------------------------------------------------ --------------------------------

Hej igen,

Lyd og billede samt betjening er i verdensklasse. Ligeledes design og byggekvalitet. Og det er ikke for at prale.

Den kan bl.a. afspille DVD, DVD-Audio, Audio-CD, MP3, WMA og WMV-HD, MPG-2/MPG-4. Den håndterer op til 7.1 i DD og DTS, men kan desværre endnu ikke afspille SACD, men det kommer den til når jeg engang får råd til at købe en licens. Der skal sådan set bare skrives noget software (DirectShow filter)

Det er vigtigt at forstå et enheden ikke er meget værd uden bagvedliggende services på en server via nettet. Derfor går jeg i pilot-projekt på Monaco, der kan jeg prisfastsætte uden loft (groft sagt) få noget erfaring og noget mere kapital til at videreudvikle og lave aftaler om services herhjemme bl.a.

P.t. er der 3 varianter, ONYXmediacenter 100, 200 og 300 samt sidstnævnte i Extreme Edition. Der er også ONYXstorage 100, 200 og 300 samt effektforstærkere i klasserne (endnu ikke navngivet) 2x500W og 3 x 500W ICEpower, samt en 5x250W med teknologi fra Tripath.

Der kommer også 32" og 42" LCD og PLP skæme i eget design, det er noget som jeg arbejder hårdt på lige her og nu. Ligeledes egenudviklet remote fremfor PDA der er lidt klodset.

300 Extreme Edition vil blive solgt i Monaco for ca. 30.000 + moms. Jeg har ikke set den nye Philips, jeg satser på samarbejdet med Samsung og vil derfor bruge paneler fra denne producent/leverandør.

En A/B blindtest med hærdede HIFI-freaks hjemme hos nig, havde meget svært ved at adskille en Sony highend CD/DVD afspiller til 14.000,- fra mit system. Effektforstærkerne (ICEpower, Tripath er endnu ikke færdig) lå også helt i klasse med udstyr fra Krell, AR og et andet brand jeg ikke lige kan huske.

Du må væbne dig med lidt tålmodighed endnu, der knokles døgnets 24-timer, det skal være perfekt før det frigives til salg. Jeg er selv spændt på piloten i Monaco og kan vende tilbage når jeg har fået feedback fra kunder og presse.

Hilsen

Christian

------------------------------------------------------------ -------------------------------- -

Ved ikke om han er stødt ind i problemer el hvad der skete og hvorfor han valgte at lukke sit andet forum hvor der ellers også var godt gang i den. Det er synd for kender mange der var interesserede i hans projekt.

Mvh

Thomas

-Thomas-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2005 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

d. 18 maj skrev han følgende.

------------------------------------------------------------ ---------------------------------

Hejsa

Første serie på 500 er i produktion nu, men der er over 700 forudbestillinger sydpå alene. Jeg ved ikke hvornår jeg frigiver til salg herhjemme, jeg tror vi skal over på den anden siden af sommerferien (slutningen af August) altså engang til september.

Hilsen

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Sidst jeg snakkede med ham var for en måned siden!
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

-Thomas-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2005 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Hej Svend P.

Jamen hvad sker der?? er hans projekt gået i kage el er han i fuld gang og begynder han snart at sælge dem herhjemme...fortæl endelig hvis du ved noget konkret.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2005 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Desværre, ikke noget konkret fra min side.

Men han var på messe her i Århus med apparaterne, så jeg har set prototyperne i al deres glans. Og han snakkede med alle mulige investorer, så der var helt sikkert interesse for projektet. Men han erkendte at hans evner ikke lå i retning af at starte en produktionsvirksomhed op, men nærmere i udvikling af sw. Så mit gæt er noget i retning af, at han måske blot fortsætter med HTPC'en på "hobbyplan" til sine faste kunder i udlandet.

Det virker i hvert fald mærkeligt at man "går under jorden" hvis man har et produkt klar til salg, og kun mangler kunder. Så jeg tror ikke at der er noget i vente for os almindelige dødelige. Konkurrencen bliver jo også hårdere, efterhånden som tiden går.

FoxBat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Hans side http://www.htpc.dk/ køre også stadig, men der er intet sket siden messen i Århus.

Til top Vis FoxBat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FoxBat

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2005 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

FoxBat skrev:

Hans side http://www.htpc.dk/ køre også stadig, men der er intet sket siden messen i Århus.

Det siger vist ikke så meget. Se bare en anden side der også stadig kører: http://www.powerplasma.dk/

(og hvis du ikke kender historien, så læs den her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13046)

madskruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Hej

På hans eget forum ( www.cta.dk/forum - som nu er lukket), skrev han for et stykke tid siden at han droppede projektet.
Han skulle imidlertidigt arbejde med en computerproducent om at lave nogle HTPC'ere. Hvis det så var muligt ville han senere hen selv producere nogle langt billigere HTPC'ere. De første han selv lavede blev nemlig for dyre til at han kunne sælge nok af dem i DK, desværre.

Rigtig øv!

MVH
Mads
Til top Vis madskruse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madskruse

-Thomas-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2005 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Ja det er rigtig ærgeligt han fik kolde fødder for manden er helt sikker dygtig og ved hvad han laver.

Nogen der kender andre gode alternativer til hans produkt??

CTAstrikesback
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske. Anden konto genåbnet

Bruger siden: 02 Februar 2005
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

En god ven gjorde mig lige opmærksom på denne her tråd selv om jeg slet ikke har tid til at deltage herinde mere.

For lige at skyde diverse vandrehistorier og sypigesnak i sænk så oprettede jeg denne nye profil.

1) Jeg er IKKE gået under jorden.

2) Ja jeg er flyttet til Sjælland og knokler døgnets 24 timer

3) Alle mine email adr. fungerer upåklageligt, tilskriver folk mig, så får de også svar. Jeg ved ikke hvor du har andet fra Svend.

4) Min software er solgt til en køber, aftale og salg gik igennem en investeringsbank der kontaktede mig på messen i Århus. Aftalens indhold, vilkår og betingelser er hemmeligholdt af flere årsager.

5) Hardwaren lever på bedste vis videre og sælges p.t. fortsat kun på nogle få markeder.

6) Jeg er blevet headhuntet af et firma til at udvikle koncepter og produkter (hvem, hvad og hvor kan og må jeg ikke røbe). Men mon ikke der kommer en pressemeddelelse og en historie om teamet bag kommende produkter?

Mvh
Christian
Til top Vis CTAstrikesback's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CTAstrikesback

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Godt at få tingene på det rene, men dog stadig en skam at du ikke er "tilgængelig" herinde mere.

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

CTAstrikesback
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske. Anden konto genåbnet

Bruger siden: 02 Februar 2005
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Vi må se om ikke der bliver lidt mere fritid. Jeg kogte lidt over i en tråd med Peter-AR angående nogle konkrete ting, men kan nu se at han også vender blikket mod pc'en som kilde med hans 1394 tiltag (som ser spændende ud).

Men p.t. knokler jeg som en gal arbejdsmæssigt, og så har jeg lige 130m2 i 2 plan jeg skal have indrettet, malet og ændret en del på. Og et flyttefirma der har smadret, ridset og stjålet en del ting desværre.
Til top Vis CTAstrikesback's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CTAstrikesback

-Thomas-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Hej Christian

Nu du har droppet det ellers lækre projekt kan du så anbefale andre alternativer og kan du fortælle en tidshorisont på hvornår ca. der kommer noget fra dig igennem det andet firma??

Skide ærgeligt når man selv render rundt og passer på sine ting og så kommer der sådan nogle fjolser og ridser sine ting og oven i købet har lange fingre, håber de får hvad de fortjener

Mvh

Thomas

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum