| Forfatter |
|
Vega!! Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 20 September 2004 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey!
jeg skal have en ny projektor, Jeg har 5k til den. kan det betale sig at købe brugt? hvis man altså overhovedet kan købe en projektor for 5k hehe.
Den skal kunne oplyse et lærred på ca. 13 meter i længden. eller deromkring. jeg er rimlig ny inden for projektore så alt hjælp er velkommen 
det skal lige siges at jeg er glad for farver
Den skal bruges til spil konsol/dvd/vidio.
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 20 September 2004 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm 13 meter lyder af meget. Håber det er en stavefejl.
Du kunne prøve at kigge efter en Z1 eller X1, evt. i tyskland, der kan du få dem for omkring 6000kr. fra ny. Og de er super til "nybegyndere"! __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Vega!! Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2004 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, har du nogle Links til dem?
Det var ikke en stavefejl, de behøver heller ikke kunne klare 13 meter. jeg ved bare at i biograferne der oplyser de jo nogle kæmpe store lærreder. men mit værelse er ikke en biograf desværre. hehe
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 20 September 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du sikker på det med de 13 meter?! Prøv lige at mål efter på din væk engang. Er du klar over hvor langt du skal væk før du kan se bare nogenlunde hele billede på en gang så?
Du skal også tænke på at du nok skal bruge et lærred. Ellers bliver det aldrig ret godt. Her i foraet er masser af gode beskrivelser af "gør det selv" projekter hvor folk har fået nogle fine lærreder til rigtig billige penge. De er dog ikke mere end 2-3 meter brede maks 
Held og lykke med det! __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Vega!! Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2004 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
ups jeg mente bare at mit værelse er 13 kvadrat meter. min væg er faktisk kun 3½ meter hehe
så den skal vel kunne oplyse et lærred på ca. 4 meter. har i nogle links til nogle produkter. det må gerne være brugt?
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 20 September 2004 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan havde du tænkt dig at et 4 m bredt lærred skulle kunne anbringes på en væg der er 3.5 m?
Må jeg foreslå at købe et Tuplur mørklægningsgardin hos IKEA. Det er 2 m bredt. Så er du billigt i gang, og du vil slet ikke kunne holde ud at se på et større billede på den afstand.
Og det burde ikke være umuligt at købe en rimelig projektor til omkring 5000 kr. Jeg har selv lige gjort det! Den skal bare ikke have kørt for mange timer på pæren, og så skal du kigge den efter for støv i panelerne og om der er døde pixels.
|
| Til top |
|
| |
Vega!! Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2004 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok men hvor kan jeg købe en projektor til 5k henne evt. brugt. hvilke mærker skal jeg gå efter? hjælp
|
| Til top |
|
| |
Robert Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 471
|
| Sendt: 21 September 2004 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Vega!! Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2004 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for linksne Robert
Der er da rimeligt mange projektore til under 5000 kr. især inde på qxl og dba.dk
så er der nogle bestemte mærker jeg skal holde mig fra? bestemte modeller?
|
| Til top |
|
| |
isman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 22 September 2004 kl. 02:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Ja du skal holde dig helt fra at købe på QXL. Jeg har kun set projektor der enten er alt for dyre, eller så er de dybt forældede, som regel begge dele. Skal du have en super begynderprojektor så køb en Z1 , Panasonic AE100 , Panasonic AE200 eller en X1, den sidste er godt nok en 4/3 projektor, men afligevel en udmærket begyndermodel, de andre er ægte 16/9 projektor, og alle støjsvage. Med hensyn til lærredstørelse, så skal du ikke over et 84" lærred, det bliver alt for stort til dit værelse, og så bliver billedet jo også grovere, jo mere det skal forstørres. Mvh Ib
|
| Til top |
|
| |
Vega!! Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2004 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm er der slet ikke nogle OK modeller inde på QXL? af de navne i nævner er der nærmest ingeng inde på dba.dk
er der andre mærker?
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
| Sendt: 22 September 2004 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
isman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 24 September 2004 kl. 01:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg har netop set at der er en Panasonic AE200 kun kørt 100 timer, til salg i den Blå avis, den er sat til kr 5800 men kan sikker købes lidt billigere. Det er en kanon god projektor. Mvh Ib
|
| Til top |
|
| |
Vega!! Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok tak for alle svarene. jeg har lige nogle newbie spørgsmål. jeg var på et bilbliotek idag med skolen og der så vi noget på en projtektor. vi så det på et kvadratisk lærred, men projektoren oplyse kun halvdelen af lærredt.
altså det jeg gerne vil have er et widescreen lærred, og så en projektor som der kan oplyse HELE lærrede, og ikke kun en del af det. kan det lade sig gøre for 4000 kr? eller skal jeg højere op? det jeg leder efter er et lærred på ca.3 meter bredt og 1,5 meter højt. og så en projektor som oplyser HELE lærredet. kan det lade sig gøre?
hilsen henrik
|
| Til top |
|
| |
meyer Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 17 November 2004 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
ikke efter min mening så skal du putte nogen flere penge i det
Men du kan eventuel lave et lærred selv for næsten ingen penge så kan du selv bestemme størelsen på det men 3 m bredt bliver måske lige i overkanten. Du kan finde en masse informationer om det her på dette forum og så købe en brugt projektor til omkring de 5000,- måske en X1 eller Z2.
|
| Til top |
|
| |
Vega!! Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej meyer og tak for svaret.
altså det jeg vil have er en projektor som kan oplyse et lærred på 3m bredt og 2 m højt, kvaliteten behøver ikke at være supergod. jeg tror ikke jeg kan finde ud af at lave et lærred selv. så jeg køber bare et hvidt et. du må fortælle mig lidt mere, kan man indstille sin projektor til at oplyse større eller mindre tavler? jeg skal nemlig have en projektor som kan oplyse så meget som muligt dog max 3 meter bredt og 2 meter højt eller hvor store den slags lærreder nu er. jeg har 4000 kr til projektor. hvad skal jeg købe?
hilsen henrik
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
3 meter bredt er som sagt meget stort, med mindre man sidder mindst 5 meter væk.
Man kan godt zoome billedet større på de fleste projektorer, men naturligvis ikke ubegrænset. Det afhænger af modellen. Til 4.000 tør jeg ikke sige, om man kan få noget, men i omegnen af 15.000 har de nye LCD-projektorer en ret god zoom, så man kan bruge den i både store og små rum.
Et lærred koster i sig selv mindst de 4.000, du nævner, i hvert fald hvis det skal være 3 meter bredt.
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Vega.
Jeg synes ikke helt dine ambitioner og forventninger til en projektor/lærred kombination passer til det budget du har til rådighed.
Deciderede 16:9 biografprojektorer er for dyre og for de flestes tilfælde, for lyssvage til at oplyse et 3m bredt lærrede 'tilfredsstillende'.
Projektorer som har mere lysstyrke er 'dataprojektorer' som til gengæld er i 4:3 og generelt lider under 'middelmådig' kvalitet - dvs ikke egnede til levende billeder osv.
Hvorfor skal billedet være 3m bredt?
vh Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
|
Jeg synes ikke helt dine ambitioner og forventninger til en projektor/lærred kombination passer til det budget du har til rådighed.
|
|
|
Enig! Du må enten skrue op for budgettet, eller ned for forventnigerne.
Beklager, men sådan er verdenen nu engang... __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Vega!! Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2004 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har set nogle projektorer inde på dba.dk til under 4000 hvor der fulgte lærred med. hvor stort et billede kan jeg få for 4000? kvaliteten behøver ikke at være så god.
|
| Til top |
|
| |