Forfatter |
|
woody Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 278
|
Sendt: 29 September 2004 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg gået i gang med projekt biograf i kælderen. Det hele startede for ca. 1 år siden hvor jeg ville i gang med at udnytte kælderen i vores ny købte hus, men jeg fandt hurtigt ud af at der var en del fugt, derfor startede vi med at få skiftet kloak og sat plader og isolering på ude fra. Nu er vi så nået til det ind for, hvor vi startede i går d. 28. sep. 04 med at rive loftet ned hvilket gav ca. 2,5 tons sand og puds i hoved, og en masse støv alle vejne (konen blev ikke glad for dette). Her er lidt billeder fra de to første dage.
Dag 1. Meget støvet og tungt arbejde alt loft kom ned.

Dag 2. Vi har fået alt kørt væk ca. 2,5 tons skidt, det var rigtigt tungt. Vi er gået i gang med træarbejdet og skruer på livet løs.

|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 29 September 2004 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 29 September 2004 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad har du af planer med rummet mht. til indretning?
Hvor stort er det og hvad har du evt. af nuværende udstyr der skal installeres?
- BR
|
Til top |
|
|
Therac Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
Sendt: 29 September 2004 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert. Endnu et bio-kælder projekt at følge med i. Ser frem til at følge med i forløbet...
|
Til top |
|
|
peewee© Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 502
|
Sendt: 29 September 2004 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
JUBIII, endnu et godt projekt at se frem til. Glæder mig til at se hvordan det skrider frem __________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 29 September 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilken highend colockradio er det man aner i baggrunden af det miderste billede?
glæder mig til at følge dit projekt.. husk en masse gør-det-selv og gør-ikke-sådan råd. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
swspusy Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 299
|
Sendt: 29 September 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
woody Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2004 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
- BR
|
|
|
Rummet er ca. 5 x 4 meter og projektoren kommer til at hænge de 3 meter de forskriver med mit lærred på 92". Det er i øvrigt en Z2 med firmware 1.08 og en Yamaha DSP A1092 surround forstærker, dertil kommer mine hjemmebyggede højttalere. Jeg har lige bestilt en Philips 900 DVD hos TP.
Vinduerne til højre bliver skærmet af så der kommer så lidt lys ind som muligt. Jeg får et lille teknikrum nede i den ene ende hvor jeg skal have grejet stående minus min projekter. Der kommer gips på væggene og gulvtæppe på gulvet.
|
Til top |
|
|
Sheiken Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 310
|
Sendt: 29 September 2004 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er SÅ irriterende, at arbejde når der er sådan noget bygge-støv i luften! arrghh, men ellers ser det ud til at gå fremad 
hold kampgejsten oppe! 
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 29 September 2004 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan jo næsten kun gå hen og blive et fantastisk projekt så! Rigtig god fornøjelse med det, og som de andre siger, det er forrygende at følge endnu en tilblivelse af en kælderbio!
- BR
|
Til top |
|
|
Evolator Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
Sendt: 29 September 2004 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nok ikke en BOSE LIFE STYLE Stereo clokradio. 
Nok en Aldi Klasse A high-end ting. Kim Olsen hehe. __________________ Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
Sendt: 29 September 2004 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
woody skrev:
BjarkeNR skrev:
- BR
|
|
|
Rummet er ca. 5 x 4 meter og projektoren kommer til at hænge de 3 meter de forskriver med mit lærred på 92". Det er i øvrigt en Z2 med firmware 1.08 og en Yamaha DSP A1092 surround forstærker, dertil kommer mine hjemmebyggede højttalere. Jeg har lige bestilt en Philips 900 DVD hos TP.
Vinduerne til højre bliver skærmet af så der kommer så lidt lys ind som muligt. Jeg får et lille teknikrum nede i den ene ende hvor jeg skal have grejet stående minus min projekter. Der kommer gips på væggene og gulvtæppe på gulvet.
|
|
|
genemført projekt 
husk på at gipsplader på vægene, kan være total ødelægende, for især bas gengivelsen. hvis det laves "forkert". __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
woody Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2004 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
woody skrev:
BjarkeNR skrev:
- BR
|
|
|
|
|
|
genemført projekt 
husk på at gipsplader på vægene, kan være total ødelægende, for især bas gengivelsen. hvis det laves "forkert".
|
|
|
Hvordan laves det forkert og rigtigt? Det er i øvrigt vådrumsgips, men det bliver beklædt med glasvæv bagefter.
|
Til top |
|
|
Forbrugsfest Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 115
|
Sendt: 29 September 2004 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Æv bare det var mig der havde dit rum, og project ja det glæder jeg mig til at følge som resten giver udtryk for. Klø på......
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
Sendt: 29 September 2004 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes, flere der vil bygge en hjemmebio. Jeg begynder at elske det . Vil følge med i projektet her fra sidelinjen og give mine erfaringer videre hvis de er til brug for dig.
Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 30 September 2004 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Woody, min murer fortalte mig, at trælægter mod en ydermur rådner! Så jeg blev anbefalet at bruge stålskelet. Jeg vil hermed vidregive rådet til dig.
|
Til top |
|
|
vnv nation Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 252
|
Sendt: 30 September 2004 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu et projekt jeg vil følge med slet skjult missundelse....
Gid det var mig, jeg suger til mig af jeres erfarringer, til jeg forhåbentlig en skønne dag også får min helt egen "Bio-kælder"
I will be watching....
|
Til top |
|
|
Robert Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 471
|
Sendt: 30 September 2004 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver rigtig spændende også at følge dit kælder-projekt. Held og lykke.
Woody skrev: Jeg får et lille teknikrum nede i den ene ende hvor jeg skal have grejet stående minus min projekter.
Har du overvejet at lavet en hul i vægen ind til dit kommende teknik rum. Så kunne fronten af dit gear være i selve bio´en, og bagside i teknik rumme. Kunne være rigtig smart !!! Dette har jeg set gjort flere steder, og har også selv overvejet det på et tidspunkt. __________________ Mvh. Robert
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
Sendt: 30 September 2004 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
woody skrev:
3DX skrev:
woody skrev:
BjarkeNR skrev:
- BR
|
|
|
|
|
|
genemført projekt 
husk på at gipsplader på vægene, kan være total ødelægende, for især bas gengivelsen. hvis det laves "forkert".
|
|
|
Hvordan laves det forkert og rigtigt? Det er i øvrigt vådrumsgips, men det bliver beklædt med glasvæv bagefter.
|
|
|
se: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14966 __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
woody Forum Bruger

|
Sendt: 30 September 2004 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Woody, min murer fortalte mig, at trælægter mod en ydermur rådner! Så jeg blev anbefalet at bruge stålskelet. Jeg vil hermed vidregive rådet til dig. |
|
|
Jeg har selv spekuleret på det samme og har løst det ved at lave vægen som skillevæg dvs. ingen kontakt til hverken væg eller gulv (på nær skruer ned i gulvet). Derudover har jeg lavet rigeligt med udluftning, taget ude fra, i den lille hulrum som vil komme, mellem isolering og væg. Derved kommer der cirkulation af luft som vil tøre både væg og evt. træ.
|
Til top |
|
|