Forfatter |
|
Jacob Hatt Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 43
|
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev det tid til at jeg også ville vise mig lidt frem herinde.
Jeg er ret ny til alt det her hjemmebio-ting, og det er mit første setup...
Kæresten har dog været meget overbærende...
Setup'et er som følger:
Drivkraften er en NAD T743. Indtil videre driver den 4 stk B&W DM601S3, som er sat som front og baghøjttalere. Jeg mangler at finde en fornuftig sub, samt at indkøbe centerhøjttaler. Indtil videre synes jeg dog det spiller uovertruffent.
Jeg har en Ahanix HTPC til at styre musik og film, med XP som styresystem og Imon som interface til alt det sjove. Imon kan styre både MP3, alm. musikCD'er, DVD skiver, DivX osv osv. Det er nemt og fedt opbygget, men det kan i jo selv se på billederne.
Derudover har jeg en United DVD afspiller stående som jeg egentligt kun bruger når jeg bare lige skal høre en musikskive hurtigt, eller når jeg ikke gider starte HTPC'en.
Jeg har et 28" TV stående, som fruen ser Beverly Hills og Nikolaj og Julie på, mest for nemhedens skyld, for ikke at skulle tænde projektoren i tide og utide... Heh.
Og selve det visuelle klarer en ældre Epson EMP-7250 projektor. Den virker glimrende til mit behov, men står nok snart til en udskiftning. Dog har jeg vænnet mig til 4:3 formatet, så jeg er lidt i et dilemma om den næste skal være en 16:9 eller en 4:3...
Lærredet er model "Tupplur" i hvidt. Jeg skal have hentet et gråt ved førstkommende lejlighed. Men indtil videre fungerer det hvide IKEA gardin glimrende. ;)
Og så til billederne:
Sweetspot set fra lærredet...
Projektoren og højre baghøjttaler. Jeg er klar over at kabelføringen stinker, men skal lige have det hele klar før jeg smider det i bakker. Det skal nok komme.
Her et TV'et og stablen med lydudstyret.
Forstærker, DVD og HTPC. Jeg kan ikke finde et pænt møbel, så indtil jeg finder det rigtige, så må det stå lidt rodet... Papkasserne under DVD'en er for at AMP'en har luft til at "trække vejret"... Fladskærmen øverst er egentligt ikke nødvendigt, ej heller er keyboardet, men jeg roder stadig med opsætningen... Derfor står det der. Det vil være fjernet i det endelige setup...
Set fra lyttepositionen. Tupplur'et kan ses sammenrullet, hængende i loftet.
Og sådan ser det ud når lærredet er nede...
IMON startupskærm. Her kan vælges om man vil høre musik, se film, billeder osv...
Et eksempel på musikafspilningen.
Jeg beklager at billederne med projektoren tændt er lidt grynede... Nedskaleringen plus mit manglende stativ til kameraet gjorde desværre sit til forringelsen af kvaliteten... Jeg skal naturligvis nok opdatere når tid kommer...
Men center'en kommer forhåbentligt snart... Gerne i førstkommende uge.
Og lad mig så høre jeres meninger. __________________ Jacob Hatt
Her for at lære.... ;)
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
ebsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 107
|
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser flot ud, og din plads er godt udnyttet kan man se..
Kan du ikke fortælle lidt mere om det "styreprogram" du bruger til din
htpc? Imon multimedian? Hvor kan jeg læse mere om det? og eventuelt
købe det?
|
Til top |
|
|
Jacob Hatt Forum Bruger

|
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
ebsen skrev:
Ser flot ud, og din plads er godt udnyttet kan man se..
Kan du ikke fortælle lidt mere om det "styreprogram" du bruger til din
htpc? Imon multimedian? Hvor kan jeg læse mere om det? og eventuelt
købe det?
|
|
|
Takker...
Du kan læse mere om IMON her.
Jeg har købt det sammen med mit HTPC case hos Computer Parts. Der kan IMON med fjernbetjening og modtager købes for få penge...
Og det er nu blæret, men rart, at alt med HTPC'en kan fjernbetjenes... __________________ Jacob Hatt
Her for at lære.... ;)
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
Von Hinten Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
znefi Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
rart at se en med det kabinet til htpc'en har tit savlet over den men syns den er lidt for krydret til mig
det ser ud som om det vide tupplur fungere ret godt. går selv med overvejelser om en projektor og et tupplur læred.
|
Til top |
|
|
Jacob Hatt Forum Bruger

|
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
znefi skrev:
rart at se en med det kabinet til htpc'en har tit savlet over den men syns den er lidt for krydret til mig
det ser ud som om det vide tupplur fungere ret godt. går selv med overvejelser om en projektor og et tupplur læred. |
|
|
Hehe... Ja... D.Vine kabinettet er da fedt, men jeg må erkende, at samlekvaliteten lader noget tilbage at ønske. Når man giver *så meget* for et kabinet, så forventer man altså at det bare spiller max...
Som det kan ses her, så er der også en smule farveforskel, men det er dog til at leve med...
Men... Ret skal være ret... Når man nu *har* brugt pengene, så er det faktisk ikke skidt, sådan set i bakspejlet. For det ser sq da fedt ud... __________________ Jacob Hatt
Her for at lære.... ;)
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nydeligt! Kan godt forstå at du er glad for 601´erne, keg har dem selv selv i s2 versionen og jeg er sikker på at du vil blive endnu gladere når du får sub og center.
Har du planer om et "rack" til din hardware?, eller et "rigtigt" lærred?
Til top |
|
|
Jacob Hatt Forum Bruger

|
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
Nydeligt! Kan godt forstå at du er glad for 601´erne, keg har dem selv selv i s2 versionen og jeg er sikker på at du vil blive endnu gladere når du får sub og center.
Har du planer om et "rack" til din hardware?, eller et "rigtigt" lærred?
|
|
|
Taktak...
Jeg skal have sat alt op på en eller anden form for hylde/reolværk... Men jeg har bare ikke lige kunne findet *det* jeg synes passede ind i min stue... Så jeg leder stadigvæk.
Og ja... Lærredet kommer nok med tiden... Men lige nu, der står jeg som skrevet og tvivler om levetiden på min projektor, og det kan nemt være vi snart finder på at købe hus... Og så vil jeg ikke lige købe lærred for 8.000 kroner der så ikke passer ind det nye sted... Så hellere vente og "nøjes" med IKEA lærredet indtil videre... __________________ Jacob Hatt
Her for at lære.... ;)
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
er du gal det er kompact, men ser nu cool nok ud  , men når du ser TV, så kan du vel egentlig ikke "bruge" anlægget til at få lyden ud med?? for det ser da ud som om TVet står ude i siden  . Så hvis der kommer en god film i tossekassen, har du så et kabel fra en video/tv-tuner op til projecteren?? __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
Jacob Hatt Forum Bruger

|
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
er du gal det er kompact, men ser nu cool nok ud , men når du ser TV, så kan du vel egentlig ikke "bruge" anlægget til at få lyden ud med?? for det ser da ud som om TVet står ude i siden . Så hvis der kommer en god film i tossekassen, har du så et kabel fra en video/tv-tuner op til projecteren?? |
|
|
Det er faktisk slet ikke så kompakt når man står i stuen.
Og ja. TV'et står i siden, så surround'et kan kun bruges til projektoren.
Jeg har så en video stående, som kan kaste et TV signal op til projektoren, så jeg kan se TV på det store hvis det skulle være nødvendigt.
I dagligdagen bruger vi jo bare TV'et til at se nyheder på, og der er 5,1 kanals lyd jo lidt irrelevant. __________________ Jacob Hatt
Her for at lære.... ;)
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
lockheed Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 244
|
Sendt: 22 November 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej det ser godt ud. Meget endda. Din projektor? Fortæl lidt om den, er MEGET interesseret ??? Og har du evt nogle flere screenshots ? Kan du fortælle lidt om den? er billedet rigtigt godt ?
__________________ Barco 801 graphics Yamaha B&O Onkyo ClassA forstærker
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46245&PN=1
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 23 November 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
hva filen, det jo Hatt fra HS  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 23 November 2006 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
i skal ikke regne med han svarer da han ikke har besøgt siden i 1 år
__________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 24 November 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
sHaCk_kO skrev:
i skal ikke regne med han svarer da han ikke har besøgt siden i 1 år |
|
|
he, det der noget om... *GGG* Havde jeg lige overset  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|