Puha, rart med opbakning
Nuvel, hvis det skal blive til noget, skal et redaktionsmedlem være til rådighed 24/7, ellers vil det nok løbe ud i sandet.
Mine foreløbige tanker:
Til at starte med, vil jeg foreslå en struktur og have det hele i. Indholdet/emnerne kommer helt automatisk, og der er da allerede nævnt nogle stykker - en god start.
På forsiden under enten "Redaktionelt" eller "Services" (begge steder er IMHO relevante) skal der være et menupunkt: "Ofte stillede spørgsmål". Ved klik på denne fås en side med to søjler: En med spørgsmål for brugen af sitet og en med emnemæssige spørgsmål - dvs. de spørgsmål, vi vil prøve at begrænse.
Ang. spørgsmål om brugen af sitet vil jeg mene, at denne del helt må ligge på redaktionens skuldre. Man kan se på www.diyhifi.org og
FAQ-siden, hvilke spørgsmål der kan ligge dér. Visse af disse spørgsmål ligger allerede under foraerne som de øverste, men det kan let konstateres, at de ikke bliver læst. Desuden komme de enkelte fora så også kun til at indeholde selve topic.
Ang. spørgsmål om hifi - ja, så er det jo lige, at vi må sætte os ned og prøve at skrive et svar på et spørgsmål. Men først må vi finde ud af, hvilke spørgsmål der har været mest af indtil nu. Enkelte søgninger og scanninger af fora burde kunne give et par spørgsmål. Hertil kommer så: Hvem skriver hvad? Hvem vil samle materialet sammen og opstille det på et site? Til at starte med bør denne del nok foregå et sted, der ikke har direkte kontakt til www.hifi4all.dk men et dedikeret sted, hvor vi, der skriver, kan se det foreløbige resultat. Her vil jeg foreslå en isoleret underside på hifi4all.dk som f.eks. faqtest.hifi4all.dk el. lign. Igen er det et krav (mener jeg), at et redaktionsmedlem med større beføjelser udi dette site kommer på banen.
Hertil kommer også kontakten mellem alle deltagerne. ette mener jeg også bør foregå uden om hifi4all.dk, da den ellers vil blive oversvømmet med korrespondance uden direkte emnemæssig indhold. Der er trods alt ikke et forum, hvor denne form for diskussion er relevant, på dette site.
Jeg tror heller ikke, at alle brugere vil læse FAQen. Mange vil gå direkte ind i et forum og stille deres spørgsmål, selvom det egentlig er besvaret i FAQen. Men det burde så være en smal sag henvise til rette FAQ.
Sidste ting: Jeg vil ikke være midtpunkt i dette projekt. Jeg magter ikke at indsamle materialet og stykke det sammmen. Desuden skal det jo opstilles, så det passer med hifi4all.dk's andre sider. Igen mener jeg, at en administrator må stille op. Evt. sammen med en, som holder styr på projektet (heller ikke mig ;-)
OK, allersidste ting: Jeg vil gerne prøve at skrive en FAQ ang. det med 8 / 6 / 4 ohm. De, der vil støtte mig og læse korrektur, må gerne sende mig en PM.