Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 18:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Bliver de nogensinde tilfredse ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 01 April 2004 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

WAF er et yderst omtalt emne herinde.. var os begyndt at tro på at det havde sin rigtighed, men det er vist bare den ligeså omtalte psyko effekt !!

for at starte fra begyndelsen. først kom HK AVR 8500 ind.. Hun var sur !!

så kom SA 1750 (troede hun ville blive glad for dem)...... Hun var sur !!!!

så en projektor og lærred og HK Dvd 30...         h un var stiktoset !!!!!!!!

ok tænker man så prøver et pænt audio magic møbel istedet for det ækle bilka jeg havde i forevejen..... hun blev sur !!!!!!!!!!!!!!

så i dag (havde fået lidt penge tilbage fra skattefar) ville jeg fjerne det hun hader mest, nemlig min 19" skrummel af en skærm og købte en 17" sony (som den under nyheder) for at bruge lidt på noget hun kunne se noget fornuftigt i   

hun blev sur !!!!  (meget)

moralen må være at WAF er en skrøne, køb efter lyd ikke konen !!!

er det mig der gør noget forkert eller er der nogen der har fundet den gyldne vej ? kan vel ik kun være blomster der skal til ?? 

til de mistroiske så er hun tunedempet så ikke der forklaringen ligger..

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 01 April 2004 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Jeg må tilstå at jeg nogle gange når jeg læser tråde her på hifi4all.dk er ok glad for at jeg ikke har en tøs på slæb :) - Men ok, der er også bagsider ved ikke at have det, men om det opvejer slidet ved at have det skal jeg ikke kunne udtale mig om, hehe.
Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 April 2004 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

WAF er et yderst omtalt emne herinde.. var os begyndt at tro på at det havde sin rigtighed, men det er vist bare den ligeså omtalte psyko effekt !!

ok tænker man så prøver et pænt audio magic møbel istedet for det ækle bilka jeg havde i forevejen..... hun blev sur !!!!!!!!!!!!!!

så i dag (havde fået lidt penge tilbage fra skattefar) ville jeg fjerne det hun hader mest, nemlig min 19" skrummel af en skærm og købte en 17" sony (som den under nyheder) for at bruge lidt på noget hun kunne se noget fornuftigt i   

er det mig der gør noget forkert eller er der nogen der har fundet den gyldne vej ? kan vel ik kun være blomster der skal til ?? 

Jeg køber det jeg kan lide , og hvis hun ikke kan lide det så er det hendes problem , og sådan skal det være , ser alt for tit at kvinder styrer det hele og er ved at brække mig over det .

Heller være fri end fanget

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 April 2004 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Surt, men måske du skulle overveje at inddrage hende i beslutningerne.

Forestil dig lige hvis hun gjorde sådan:

- Skaaat, jeg har købt ny lænestol idag. Jeg ved godt at du sad i den gamle når du lyttede til musik, men den var så grim. Den nye er elendig at sidde i men hammer-flot  .

- Skaaat, jeg har smidt tæppet fra stuen ud, det var så grimt og gammelt og nu synes jeg slet ikke vi skal  have et tæppe i stuen. Hvad siger du? Jamen hvad har et tæppe med lyd og akustik at gøre?

Til slut:
Samtale fremmer forståelsen - prøv at spørge hende istedet for hifi4all .

mvh

Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 01 April 2004 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Kan jo være hun ER hifi4all.dk - kan jo være at redaktøren og Live21 har noget kørende. Men på den anden side, så ville der nok ikke være de problemer der *sobs*
Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2004 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

var nu ik så meget et spørgsmål, men mere for at høre om "sjove/groteske" kvinder der vil bestemme.. kvinder og teknik blander jeg personligt ik sammen.. har prøvet, men blev flov i butikken da hun næsten lavede en sit down hvis jeg købte mine højttalere.,, så ventede til næste dag !!

inddrage dem i beslutningerne er ik nogen dum ide !! medmindre (for mit vedkommende) jeg vil ha nye møbler, for alt det der musik noget har du RIGELIGT af !!! det sidste bliver sagt på en måde så man er sikker på at den næste uge er der ingen fordel ved at ha et "kvindfolk" på slæb 

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 April 2004 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Synes egentligt at du generelt har holdt dig til produkter med hvad man skulle tror var forholdvis høj WAF. Spørgsmålet er så om det er fuldstændig ligemeget hvad du køber, eller om hun havde været endnu mere sur nogle rigtig (fysisk)store højtalere. Måske mener hun du bruger for mange penge på hifi. Men mangel på kommunikation ER nok mere sandsynligt.

Er hun stadig ikke blevet glad for noget af det. Ville hn f.eks. undvære projektor og lærred når i ser film?

Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2004 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

var nu meningen tråden skulle afdække om det var et generelt problem/ høre et par skræk historier og ik om det er mig der er problemmet

men ja pengene er en del af det hun bliver sur over !!  projektoren er accepteret indtil kronprinsen er blevet gift (hun har inviteret mor/søster/lillesøster/mormor til at se det)    tal om dobbeltmoral  men har da stadig hjertebanken af frygt for at det er smidt ud når jeg kommer hjem

Dette er ik brokkeri personligt er halvdelen af glæden ved at købe nyt, at jeg ved hun bliver stiktosset når jeg kommer hjem med det.. kald mig bare sadist  men jeg finder det charmerende...

men kom nu.. der må da være nogen der har nogle underholdende historier om emnet ? skilsmisse hvor hun er løbet med dit kæreste eje ? ting der er smidt ud ? osv..

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 April 2004 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

Dette er ik brokkeri personligt er halvdelen af glæden ved at købe nyt, at jeg ved hun bliver stiktosset når jeg kommer hjem med det.. kald mig bare sadist  men jeg finder det charmerende...

... dette er en af de få gange jeg er glad for at jeg er single.. men på den anden side, så er det jo en god måde at få udfordringer.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 01 April 2004 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Hehe, lyder til at der er en der er ekstremt uheldig - du har min dybeste sympati og medfølelse!

Min værre halvdel er efterhånden ved at udvikle en ret rafineret smag som rent faktisk gør hende i stand til at omtale grej pænt - hun er ved at være "banket" på plads!

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 April 2004 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Den "Kone" jeg har på¨slæb kan slet ikke vente til at vi for en stor nok hjemmebio da pladsen er begrænset i det rum jeg har nu. Hun ser næsten flere film der end jeg selv gør, Ved ikke hvad jeg har gjort, siden hun er blevet sådan, meeen det er sq en rar ting

Min onkel skulle til at bygge højttalere, og det endte med at det vigtigste krav var at de passede ind i stuen efter kone så du er bestem ikke den eneste der har det sådan.

Prøv evt. at se lidt i denne tråd, der står også nogle sjove/kedelige ting.

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 April 2004 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

-> Live21

Måske var det ikke dit ANLÆG du skulle skifte ud?

Jeg har kummefryser-store subs, men kæresten synes det er fint, da hun kan se formålet med dem!

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 April 2004 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Det startede med at hun var meget kritisk, det første hun sagde da hun kom hjem og ind i stuen hvor mine dengang nye gulvhøjtalere stod audiofilt placeret 70 cm fra bagvæggen var: "Hold kæft det er grimt, glem det, det skal ikke stå sådan ! "; en kende skuffet og nedtrykt flyttede vi så rundt og rundt til vi begge var tilfredse. Jeg er endda meget tilfreds da lyden er bedre efter jeg nu spiller på tværs.Tongue

Da jeg nogle uger efter monterede 40x60x5 betonfliser og gummifødder under højtalerne sagde hun ikke så meget, det var mest de to grønne viskestykker under fliserne hun synes var grimme.

Ikke længe senere da jeg brokkede mig over at lydbilledet ikke var iorden fordi HT stod for tæt op ad væggen, kom det så: "Du må selv bestemme hvordan det skal stå, det er også din stue". Henrykt og i ekstase !Big smile

Jeg vandt, men medaljen havde en bagsideOuch, nu hvor jeg selv skal sørge for at det ser pænt ud, for min egen skyld, er jeg blevet mega kritisk med kabler der roder og farver osv. Jeg er blevet forfængelig med udseendet, hvad sker der !

Mine nye HT skal være den rigtigt farve finer så ser det nemmeligt pænt ud.

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 April 2004 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Hehe - den kloge narrer den mindre kloge

Her er der ingen problemer med indkøb, det er jo mine egne penge, og dem bruger jeg som jeg vil. Men i og med stue, spiserum, opholdsrums ... alle skal integreres i et 12 km2 rum, bliver opstillingsmulighederne selvfølgelig lidt begrænsede......l**te-su-økonomi-kollegie pis!!!

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 April 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Ja jo ... et problem er det altid.

Men et par hovedregler:

1. De skal altid indrages i købs-situationen. Tag selv ned og lyt først ... bestem dig, og find eventuelt nogle endnu mere umulige alternativer (som du så kan præsentere .. så kan hun se hvor galt det virkelig kan gå).

2. Tag noget af hendes musik med, når i skal lytte. Og så sørg for at butikken ikke foreslår noget andet end det der er aftalt, når hun spørger om der ikke er noget der er mindre eller pænere.

Og så skal hun sige ja, inden du køber .... så hænger hun på den...

Jeg har lige købt højttalere ... 130cm høje og 45 kg tunge ... Ovenstående metode blev fulgt ... der har været noget småbrok ... men hun kan jo i virkeligheden godt li lyden. Det er muligt at man bliver nødt til at sponsorere et par sko ... men det skulle man vel alligevel ... så

SATMIT

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 02 April 2004 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

zaka skrev:
Surt, men måske du skulle overveje at inddrage hende i beslutningerne.

Forestil dig lige hvis hun gjorde sådan:

- Skaaat, jeg har købt ny lænestol idag. Jeg ved godt at du sad i den gamle når du lyttede til musik, men den var så grim. Den nye er elendig at sidde i men hammer-flot  .

- Skaaat, jeg har smidt tæppet fra stuen ud, det var så grimt og gammelt og nu synes jeg slet ikke vi skal  have et tæppe i stuen. Hvad siger du? Jamen hvad har et tæppe med lyd og akustik at gøre?

Til slut:

mvh

Så er der kun et at gøre , før man flytter sammen .

Skat kan du lide gulvtæppe (ja) alt er ok

Skat kan du lide musik (ja) alt er ok

Skat kan du lide jeg bruger næsten ale mine penge på musik hifi (ja) alt er ok .

hvis ikke ja så bo alene

Hov hun vil vide kan du lide børn (nej ) det koster hifi og musik .

Men hvor løber der sådan en kvinde rundt ????

Jan P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 April 2004 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Live21 skrev:

Jeg køber det jeg kan lide , og hvis hun ikke kan lide det så er det hendes problem , og sådan skal det være , ser alt for tit at kvinder styrer det hele og er ved at brække mig over det .

Det tør du jo kun sige, fordi du ved, hun ikke læser hvad du har skrevet

Der er to slags mænd: Dem er under tøflen og den, der ikke vil indrømme det

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Bruger siden: 14 September 2003
Sendt: 02 April 2004 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

ok...måske er jeg heldig. Min søde kærste er ligeså vild med hifi som jeg er...

hun vil bare have god lyd.....

mvh marthin

Til top Vis Maximusoptimus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximusoptimus

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 02 April 2004 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Jan P skrev:
jensen skrev:
Live21 skrev:

Det tør du jo kun sige, fordi du ved, hun ikke læser hvad du har skrevet

Der er to slags mænd: Dem er under tøflen og den, der ikke vil indrømme det

Kan du tro jeg tør , jeg gør 100% som det passer mig , hun flipper da også tit ud , men bare sig jaja det går nok

Men nu har vi også været sammen siden 1985 og hun ved jo hvordan jeg er ellers var hun vel flyttet .

Man skal huske på man lever kun engang og derfor skal man have sine ønsker opfyldt hvis man kan komme til det .

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 April 2004 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har en kollega der er anderledes stillet.

Hans kæreste kom hjem med et komplet srround setup med forstæker (H/K) og 5 ordentlige højtalere og sagde: "Nu skal vi se film !"Clap

Han køber stadig blomster til hende for detBig smile

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes