Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 06:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Ingeniørens biokælder - Nu er det SLUT! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 86
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Citér:

Har lige haft den tændt, og det er sku ikke meget den siger (og jeg tror end ikke det er i low-mode).

Mere følger....

Uhh... det lyder godt det med støjen. Har den selv i kikkerten som min fremtidige projektor.

Fortæl endelig noget mere om den når du kan.

/Bellini  

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Som jeg lige hørte den (på køkkenbordet pegende op på nærmeste køkkenskab) så siger men mindre end min Z2'er, som jeg ellers normalt ikke bemærker når jeg ser film.

Selve projektoren virker rigtig lækker, god finish og vejer godt (det hjælper altid ). Men jeg skal nok vende tilbage når jeg får et billede op...

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:

Desværre har jeg endnu ikke fået den næste pakke (med ophæng og DVI-HDMI adaptor)

Har du DVI-kabel fra den gamle lygte?
Ser ud som om BenQ har HDMI ind.

Jeg har selv været uheldig med en adaptor fra HDMI til DVI... min skærm kunne ikke finde ud af det.. signalet blev for dårligt ved 1080i... kunne godt med 720p og SD... ØV, så jeg endte med at købe et færdiglavet HDMI->DVI kabel, og så virkede det bare..
Der kan altså godt være signaltab/forringelse i adaptorer.. bare så du er advaret ud fra mine ydmyge erfaringer med samme..()

Held og lykke med din nye HD-biograf-forvandling

Mvh. Offcourse

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Den ser bare lækker ud den projektor. Hvad gav du for den??

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2008 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Offcourse_dk26 skrev:
Der kan altså godt være signaltab/forringelse i adaptorer.. bare så du er advaret ud fra mine ydmyge erfaringer med samme..()

Ja, både min gamle projektor og DVD afspiller har DVI (det var jo 'fremtiden' dengang). Jeg ved godt at konvertoren kan udgøre en kvalitets forringelse (specielt når jeg har ofret hele 90 kroner på den). Men det er bare en midlertidig løsning indtil jeg får en BD afspiller med HDMI.

Dief skrev:
Den ser bare lækker ud den projektor. Hvad gav du for den??

Tak, jeg fik den for 20.000,- det var en demomodel med 11 timer på bagen.

Og jeg venter stadig på ophæng og konvertor .

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Det er faktisk ret billigt for den projektor. Koster den ikke ca 30K - 35K fra helt ny???

Glæder mig til at høre din mening om den, for jeg holder selv lidt udkig med den. Dog går der et stykke tid inden jeg køber ny projektor. Men jeg er ikke i tvivl om at den er med på listen over projektorer der bør ses.

Må din ventetid vare kort.

Dief

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:
Det er faktisk ret billigt for den projektor. Koster den ikke ca 30K - 35K fra helt ny???

Jo, jeg har ikke fundet den til under 35.000,- fra ny. Så jeg tror ikke det er den værste deal jeg har været med til .

Nå, men jeg har også fået den op nu (eller nærmere i går aftes), her er lidt billeder:

Det hele set i det store perspektiv (se venligst bort fra kablerne):

Lidt tættere på:

Det nye Vogels ophæng:

Og så et fra bagsiden:

Jeg har endnu til gode at se den første hele film på den, men har nok brugt et par timer på at se alle mulige scener fra diverse film. Hvis jeg lige skal opsummere mine foreløbige indtryk:

Billedet er helt fantastisk , der er ingen vertical banding (men det ville vel også havde været mærkeligt). Sort er sort og ikke gråt. Farverne er mere 'fyldige' (aner ikke hvordan jeg skal beskrive det), og skarpheden er af en helt anden kaliber.

Billedet minder på mange punkter og det jeg ser på mit TV, hvor det før var en noget 'blejere' udgave. Jeg glæder mig til at se billedet på et QualityScreen Frame Vision Light lærred (som er næste planlagte investering) fra en god BlueRay afspiller.

Støjen fra projektoren er endnu lavere end fra min Z2'er (som ikke generede mig), men den er dog stadig til at høre i stille scener.

Den er ret lang tid om at starte op (ca. 50 sek. fra man trykker på power), men det skal man nok bare vænne sig til.

Selve finishes på projektoren og fjenbetjæningen er ret lækker, og ikke nær så 'plastic agtigt' som på min gamle Z2'er.

Alt i alt syntes jeg det er en rigtigt lækker projektor (men STOR), men man er nok også ekstra nem at imponere når man kommer fra en Z2'er.

Det var alt for nu.... Jeg skal se nogen film .

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 Januar 2008 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:

Dief skrev:

Jo, jeg har ikke fundet den til under 35.000,- fra ny. Så jeg tror ikke det er den værste deal jeg har været med til .

Nå, men jeg har også fået den op nu (eller nærmere i går aftes), her er lidt billeder:

Det hele set i det store perspektiv (se venligst bort fra kablerne):

Lidt tættere på:

Det nye Vogels ophæng:

Og så et fra bagsiden:

Jeg har endnu til gode at se den første hele film på den, men har nok brugt et par timer på at se alle mulige scener fra diverse film. Hvis jeg lige skal opsummere mine foreløbige indtryk:

Billedet er helt fantastisk , der er ingen vertical banding (men det ville vel også havde været mærkeligt). Sort er sort og ikke gråt. Farverne er mere 'fyldige' (aner ikke hvordan jeg skal beskrive det), og skarpheden er af en helt anden kaliber.

Billedet minder på mange punkter og det jeg ser på mit TV, hvor det før var en noget 'blejere' udgave. Jeg glæder mig til at se billedet på et QualityScreen Frame Vision Light lærred (som er næste planlagte investering) fra en god BlueRay afspiller.

Støjen fra projektoren er endnu lavere end fra min Z2'er (som ikke generede mig), men den er dog stadig til at høre i stille scener.

Den er ret lang tid om at starte op (ca. 50 sek. fra man trykker på power), men det skal man nok bare vænne sig til.

Selve finishes på projektoren og fjenbetjæningen er ret lækker, og ikke nær så 'plastic agtigt' som på min gamle Z2'er.

Alt i alt syntes jeg det er en rigtigt lækker projektor (men STOR), men man er nok også ekstra nem at imponere når man kommer fra en Z2'er.

Det var alt for nu.... Jeg skal se nogen film .

Den ser dæleme lækker ud, jeg var selv meget tæt på at købe sådan en, men besluttede så at købe en Z2000 istedet (i USA), den skulle gøre det ret godt også, men kan naturligvis ikke matche din på sort niveau, men jeg må sige at 19db i blæserstøj, ingen regnbuer og en pris på under 15k var udslagsgivende.

Du skal glæde dig til BD/HDDVD det er for vildt på en 1080p PJ.

Rigtig meget tillykke med den og god fornøjelse!

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
Den ser dæleme lækker ud, jeg var selv meget tæt på at købe sådan en, men besluttede så at købe en Z2000 istedet (i USA), den skulle gøre det ret godt også, men kan naturligvis ikke matche din på sort niveau, men jeg må sige at 19db i blæserstøj, ingen regnbuer og en pris på under 15k var udslagsgivende.

Du skal glæde dig til BD/HDDVD det er for vildt på en 1080p PJ.

Rigtig meget tillykke med den og god fornøjelse!

Jeg glæder mig nu også , men vejen er stadig lang....

Har dog fået set min første hele film i dag, og det ser sku godt ud.

Og bedst af alt: Jeg har stadig ikke set en eneste regnbue .

Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Januar 2008 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:

Har dog fået set min første hele film i dag, og det ser sku godt ud.

Det er faktis ret vigtigt at man tager sig tiden til det af og til!! jeg har faktisk lange perioder  haft stor gælde af min hjemmebio, på trods af "erkendte fejl og mangler" - Det er også den eneste mulighed for at få et realistisk indtryk af hvor man er i processen. 

Citér:

Og bedst af alt: Jeg har stadig ikke set en eneste regnbue .

- DET havde jeg godt nok heller ikke regnet med - men jeg kan godt fortælle dig hvordan du faktisk kan se dem - men det er lidt ligesom at afsløre et CRT's flimmer - hvis du ikke kan erkende det ved "bare at se på det" men er nødt til at lave "fikumdik" - så er det vel ikke vigtigt.

SPM: er det et Vogel ophæng du har der? jeg har selv en BenQ PE8720, som tydeligvis har samme kabinet som dit vidunder .

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Andvare skrev:
det et Vogel ophæng du har der? jeg har selv en BenQ PE8720, som tydeligvis har samme kabinet som dit vidunder .

Ja, det er et Vogels PPC 200. Ret lækkert ophæng faktisk, men det er noget svært at montere selv (kræver nok mindst 3 hænder). Så konen måtte også igang med værktøjet .

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:

Andvare skrev:
det et Vogel ophæng du har der? jeg har selv en BenQ PE8720, som tydeligvis har samme kabinet som dit vidunder .

Ja, det er et Vogels PPC 200. Ret lækkert ophæng faktisk, men det er noget svært at montere selv (kræver nok mindst 3 hænder). Så konen måtte også igang med værktøjet .

jeg er bange for ingeniørkonen hører, men det var sgu et godt grin. Hils din handy woman, og hvis hun selv gider skrive et indlæg, så er hun da velkommen  Kæft det skrider sgu frem med det, selvom det var lækkert i forvejen så er det kun blevet bedre. Du må snart komme med nogle screenshots hvis du har muligheden!

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

Ingeniørkonen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2004
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:
Ingeniøren skrev:

Andvare skrev:

jeg er bange for ingeniørkonen hører, men det var sgu et godt grin. Hils din handy woman, og hvis hun selv gider skrive et indlæg, så er hun da velkommen  Kæft det skrider sgu frem med det, selvom det var lækkert i forvejen så er det kun blevet bedre. Du må snart komme med nogle screenshots hvis du har muligheden!

Det så jeg godt

Til top Vis Ingeniørkonen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniørkonen

Simsalabim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 03:26 | IP-adresse registreret  

Har også lige fået min W10000 i dag. Har sat den til min blurayafspiller og det er et fantastisk billede. Også selve projektoren er lækker at se på, hvilket min kæreste bl.a. er MEGET glad for.

Jeg kan ikke se nogen regnbuer - hvis jeg prøver at dreje hovedet hurtigt og kigge meget hurtigt hen over lærredet, så kan jeg nogen gange se et par farvede )(mest grønne) prikket - men that's all. Og det er SLET ikke noget man lægger mærk til med mindre man "går på opdagelse efter det"

Stor ros til projektoren herfra!
Til top Vis Simsalabim's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Simsalabim

Simsalabim
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2008 kl. 03:30 | IP-adresse registreret  

Hvilken model er det Vogel vægophæng? Og hvor købte du det og til hvilken pris?

Skal nemlig selv ud på jagt efter et... overvejer et BenQ universal.. er der ulemper ved det?

Simsalabim
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2008 kl. 03:40 | IP-adresse registreret  

Ahhh... Vogels PPC 200 er det vel. 1.170 fra Cinemagic - hvad fik du det for?

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 07:17 | IP-adresse registreret  

Når jeg går på pension så flytter jeg ind hos dig!!! Det er simpelthen så flot...så gennemført!

Jeg sys ærlig talt at du burde sende billeder ud til en række biografer og fortælle dem hvordan det skal gøres. Jeg tror mange af de konventionelle biografer kunne lære rigtig meget af folk herinde.

Men nu til mine spørgsmål...

Hvornår er nok nok?

og

Hvornår er nok godt nok?

Deeablo

Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
Til top Vis Deeablo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deeablo

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2008 kl. 07:27 | IP-adresse registreret  

Simsalabim skrev:
Hvilken model er det Vogel vægophæng? Og hvor købte du det og til hvilken pris?

Skal nemlig selv ud på jagt efter et... overvejer et BenQ universal.. er der ulemper ved det?

Aner det ikke, jeg faldt først over Vogels ophæng.

Simsalabim skrev:
Ahhh... Vogels PPC 200 er det vel. 1.170 fra Cinemagic - hvad fik du det for?

Jeg købte det hos av-connection.dk prisen var også omkring de 1.100,-

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2008 kl. 07:30 | IP-adresse registreret  

Deeablo skrev:
Når jeg går på pension så flytter jeg ind hos dig!!! Det er simpelthen så flot...så gennemført!

Mange, mange tak

Deeablo skrev:
Hvornår er nok nok?

og

Hvornår er nok godt nok?

Tjaa... Hvornår stopper en hoppy?

Men ærlig talt har jeg ikke flere planer efter denne omgang, og de planer jeg har nu (plus alt det der er lavet) har i grove træk været planen fra starten. Så jeg tror selv at dette nok bliver sidste omgang.... meeennnn man kan jo aldrig vide...

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 07:43 | IP-adresse registreret  

Hvad med et microbryggeri som en integreret del af bio´en?

Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
Til top Vis Deeablo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deeablo

<< Forrige Side af 86 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum