Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juni 2025 | 22:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: micma18’s setup (opdateret) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Opgradering pr. 4/2-05 (se længere nede i tråden)

Opgradering pr. 22/3-05 (se længere nede i tråden)

Opgradering pr. 3/7-05 Ny lejlighed (se længere nede i tråden)

Nye billeder på side 2.

Nu er det vist også på tide at jeg viser mit setup frem... har vist engang uploadet noget før, men det er meget lang tid siden, og der er vist sket lidt i mellemtiden.

Udstyr:
- Front højtalere = Paradigm Reference Studio/80
- Center = Paradigm Monitor CC150
- Rear = Paradigm micro Monitor
- Sub = Jamo??? 2x8" push-pull (bruges sjældent)

- Receiver = Onkyo TX-SV636
- TV = Panasonic TX-28DK20F
- Video = Schneider... et eller andet hifi stereo (gammel men den er ok)
- DVD = NAD T512
- Lydkort... = USB DAC 2.4
- Lydkort2... = USB DAC3 (NYT)
- DAC = Lars DIY DAC

Kabler:
- Til fronter = Monitor Premium (Audioquest Type4 på billedet)
- Center = Dali Silver Wave 2
- Rear = Black Rhodium AST75

- Signal fra TV = home made
- Scart = TaraLabs Prism STS
- Signal fra USB DAC = TaraLabs Prism300i

Har også lidt sluttet til computeren...

- Højtalere = B&W DM601S3
- Forstærker = NAD 310
- Kabler = dobbelt TaraLabs Nexa
- Signal kabel = home made
- Lydkort1 = Creative Soundblaster Audigy2
- Lydkort2 = TerraTec Aureon 7.1 Space
- Lydkort3 = Endnu en USB DAC (home made)
+ en lidt andre lydkort jeg fusker lidt med...

- Opgradering pr. 4/2-05
Har opgraderet til et Monitor Premium kabel til fronterne. Havde et Kimber 4TC på prøve men den lagde låg på diskanten, og bassen blev degraderet til SA niveau... Så jeg måtte prøve noget andet, og faldt over Monitor kablet. Men man har jo lov til at være heldig engang imellem, for det passer utrolig godt til mine højtalere, godtnok ikke så velopløst som 4TC, men til gengæld har det gnisten og får musikken til at leve, og self. hele frekvens spektret i modsætning til 4TC... Det er også første gang jeg prøver med et single-wire kabel, men jeg ved ikke helt om det bare er det nye kabel, eller fordi det er single-wire, men det får højtaler enhederne til at arbejde mere som én enhed istedetfor.

- Opgradering pr. 22/3-05
Har nu endelig fået min hoved telefon forstærker samlet helt, og samtidig investeret i et sæt Grado SR80 hoved telefoner, som bare lyder godt!

(Tryk for store billeder!)

Forstærkeren er bygget op omkring 2stk. OPA627 opamps, som sidder på undersiden af printet. Det er min første hoved telefonforstærker, og det bære den også lidt præg af... bla. er der meget lang signal føring om til volumen kontrollen, og selve jackstikket, sidder også langt fra udgangen nede på printet! Selve kablingen om til jack stikket, har jeg lavet med noget 1mm. kobber tråd, som er fortinnet med sølvholdig loddeting (i mangel på bedre, men det lyder sku ok!)

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

duckstardeluxe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Aaaah klassisk, godt at se nogle Paradigm produkter. Jeg har tidl. haft et sæt Monitor 7se Mk3 og har stadig en Cc70 samt 4 Micro'er liggende. Har endvidere haft et par passive sub's ligeså - og kan genkende NAD 310'eren fra en tid i, tror det var 1994-1995, hvor jeg havde en sådan. Fed lille forstærker der kan trække mere end man regner med.

Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

Heh, computeren er næsten det bedste. Det må lyde fedt til spil?

anno1982
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Cool computer setup!

Min Bio
Til top Vis anno1982's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anno1982

Jonnravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Nice setup, det er ikke så tit man ser paradigm mere.

hvordan lyder den der "Lars dac"? og hvad har den kostet dig at lave? Jeg er selv igang med en designe en dac baseret på PCM1704. så jeg er jo naturligtvis meget nysgerrig efter at høre om andres DIY dac's.

Til top Vis Jonnravn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonnravn

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 18 Januar 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Jonnravn skrev:

Nice setup, det er ikke så tit man ser paradigm mere. Nej, desværre... synes det er synd at hifi klubben ikke får dem hjem mere! Men de står godtnok stadig som importøre i hele norden, inde på Paradigms hjemmeside. Det er jo et genialt højtaler mærke, masser af lyd for næsten ingen penge, det er ikke ret mange mærker hvor man får tre gange så meget højtaler som man har betalt for ;-)
Og det er jo næsten umuligt at finde Paradigm højtalere nogen steder! Er lidt på jagt efter en center højtaler i Reference serien, da den CC150 er lige lovlig træls... men det er jo også den eneste Paradigm model, hvor de ikke har brugt deres egne diskant enheder i, så der sidder en eller anden tam Vifa diskant, så lydbilledet er heldt fladt og alt for konsentreret :`(

hvordan lyder den der "Lars dac"? og hvad har den kostet dig at lave? Jeg er selv igang med en designe en dac baseret på PCM1704. så jeg er jo naturligtvis meget nysgerrig efter at høre om andres DIY dac's. Kan ikke lige huske hvor meget den koster at fremstille, men tror han skriver inde på hans hjemmeside at det er omkring 1000kr. eller den afdeling... Men det er nok et spørgsmål om hvilke opamps man bruger til I/V konverteringen, for det er helt klart det der har størst indflydelse på lyden! men du kan prøve at se min på http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11522

duckstardeluxe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2005
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Jeg kontaktede på et tidspunkt Paradigm i Canada, og de henviste direkte til salgschefen hos Hifiklubben i Danmark - og trods de er officielle importører, nægter de at tage mærket hjem. De henviser til at de har for mange mærker inde til at kunne sælge Paradigm, men jeg gætter på den uofficielle forklaring vil være at lav-budget modellerne fra Dali blev udkonkurreret af Paradigm, og derfor paradigme-skiftet ;-)

Ærgeligt, for referenceserien er rigtig lækker. (Og så forstår jeg ikke at Hifiklubben tog Gale mærket ind istedet for at relancere Paradigm..!)

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 18 Januar 2005 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Nej, det kan jeg heller ikke se det helt fornuftige i, for Paradigm monitor serien var da næsten ligeså billig som Gale er, men Paradigm modellerne var da alt andet bedre...

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Lækkert setup du har vist rigelig lyd til det rum hva´?

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

MeridianTHX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Fint set-up der! Kan godt li dit tv bord

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 18 Januar 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

MeridianTHX skrev:
Fint set-up der! Kan godt li dit tv bord

Takker ;-) Min morfar var snedker og har både lavet det høje rulle-bord med forstærkeren og tv bordet, begge i masivtræ ;-) men det er dog ikke lavet til disse formål, så de matcher ikke fandens godt, men især det høje rulle-bord er jeg sku glad for, så kommer forstærkeren sku op i en højde hvor man kan nå den, og det er jo også let lige at trække den lidt ud når man skal pille ;-)

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 09 April 2005 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Nye kabler til min hoved tlf. forstærker, så nu kan jeg rent faktisk flytte den ned på sofabordet... ;-)

Kablet er Silver Sonic BL1 Series II, monteret som single ended, med retningsbestemt afskærmning.

(Mobilos billede )

Kablet lyder slet ikke som et sølvbelagt kabel, det har en god varme, og er behageligt at lytte til. Det sætter ingen rekorder i præcision, men prisen taget i betragtning, et ganske anbefalelsesværdigt stykke ledning!

Og så lige et billede mere af min hovedtlf. forstærker, med låg på ;-) Synes selv den ser ret prof. ud... mangler lige en knap på potmetret, men bortset fra det ;-)

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 19 Juni 2005 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Nye indgangs kondensatorer i headphone amp.'en  Har sat nogle black gates i, istedetfor de små dråbe tantaler... Lyden er blevet meget mere afslappet, og præcis, men også lidt tam... men de skal jo også lige ha chancen for at blive kørt til! ;-)

Vil også meget gerne prøve med noget andet tråd, eller leder, til at føre signalet hen på jack stikket. Men ved ikke helt hvad man skal gå efter, nogle der har nogle gode forslag? (se de 3 billeder øverst på siden)

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 03 Juli 2005 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Ny lejlighed!

Endelig en ny lejlighed, efter at have stået på venteliste i mere end 4år...  Nå, men det blev til en ét værelses, men med mulighed for at bruge altanen, så i praksis 2 værelser, så det går nok 

Synes selv hylden til centerhøjtaleren er kanon flot, og så koster den ikke en skid... 170kr. eller deromkring i Ikea ;-) Og så et par 40x40 fliser som afkobling for fronterne, men et par 50x50 havde nok været lidt bedre, men det må vente...

Eneste minus er at man ikke kan bore et kabel igennem, og man må self. ikke lave render i væggen... Så jeg skal hitte på noget genialt hvad det angår?

Lidt eksperimentel belysning, men LED spotlight, levere et kanont lys efter min mening, meget koldt men til gengæld hvid, og så er de ekstrem besparende, 1,5W. pr. pære, men til en pris på omkring 150kr. stykket, så er den besparelse måske ikke så stor... Men de pære der følger med lamperne, er på 50W. stykket, og det gør sku målerskabet helt rundtosset!

Har genbrugt beslagende til baghøjtalerne, og desværre været nødt til at nøjes med harald nyborg kabel (midlertidigt!), da mit gamle kabel desværre var for kort  Har også fået sat kabel kanaler op til de fleste kabler efterhånden, og det pynter væsentlig! (Kan bestemt anbefales! og de fås klart billigst i Harald nyborg )
Og desværre har de ikke åbnet for mit internet lige pt. så har hængt en Wlan dongle i højtaleren, så jeg kan koble op via en fremmeds forbindelse...

Også et lidt større computer bord  ihvertfald større når alt rodet bliver lagt væk...

Og så det endelige setup

(Tryk på billederne for fuld størrelse)

M.Riis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Hvad med at skære et hul i glaspladen med en diamantskærer? Kan man evt. ikke få en glaremester til den slags(?)..

Ellers ser det rigtig godt ud..

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Tillykke med det ;-)
Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted

Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Det ser lækkert ud! Hvor har du fået fat i de fliser og hvad koster de?

MVH SØREN

Til top Vis Frandsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frandsen

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 03 Juli 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Frandsen skrev:

Hejsa

Det ser lækkert ud! Hvor har du fået fat i de fliser og hvad koster de?

MVH SØREN

Det er nogle min lillebror har skaffet... men jeg tror han har købt dem ved Stark? men de koster kun 13kr. stykket eller sådan noget ;-)

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:

Nye indgangs kondensatorer i headphone amp.'en  Har sat nogle black gates i, istedetfor de små dråbe tantaler... Lyden er blevet meget mere afslappet, og præcis, men også lidt tam... men de skal jo også lige ha chancen for at blive kørt til! ;-)

Vil også meget gerne prøve med noget andet tråd, eller leder, til at føre signalet hen på jack stikket. Men ved ikke helt hvad man skal gå efter, nogle der har nogle gode forslag? (se de 3 billeder øverst på siden)

Hej

Det ser godt ud med de der BG´er du skal lige vide at det tager op til 100 timer før de er brænt til og der går ca. 2 til 3 timer fra du har tænt til det spiller godt, de signal kabler der er er sølv kabel der bliver brugt til EDB og digital udstyr på højt nivo jeg kenner dem har selv kørt med dem i helle mit systen for nogle år siden, men gå over til rent sølv tråd på ca. 0,50mm det er langt bedre

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 03 Juli 2005 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

:-):-) skrev:
micma18 skrev:

Hej

Det ser godt ud med de der BG´er du skal lige vide at det tager op til 100 timer før de er brænt til og der går ca. 2 til 3 timer fra du har tænt til det spiller godt, de signal kabler der er er sølv kabel der bliver brugt til EDB og digital udstyr på højt nivo jeg kenner dem har selv kørt med dem i helle mit systen for nogle år siden, men gå over til rent sølv tråd på ca. 0,50mm det er langt bedre

Har også overvejet lidt andre løsninger, men fordelen er jo bla. at de er skærmet, og signalet løber lige under højspændings delen, så det er jo nok en fordel... Men lyden er jo en anelse lys og tynd i de kabler.
Jeg har eksperimenteret lidt med forskellige måder at bruge kablet på, og hvis man benytter 3 paralelle kabler, så bliver lyden lige pludselig langt mere fyldig, og knap så tynd, men dog tyndere end de fleste kobber kabler... se min tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16468

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes